افزایش طول عمر هود

5 راهکار برای افزایش طول عمر هود

یکی از پر کاربرد ترین وسیله های برقی در آشپزخانه که نقش تهویه هوا را دارد هود است. در این مقاله اطلاعات مفیدی در مورد افزایش طول عمر هود آشپزخانه در اختیار شما می گذاریم.

توصیه های مهم برای طول عمر هود آشپزخانه

هود ها از نظر طراحی ظاهر در انواع مختلفی در بازار وجود دارند که می توان به هود آشپزخانه شومینه ای، مخفی، جزیره ای، مورب و… اشاره کرد. در زمان استفاده از هود آشپزخانه باید دفترچه راهنما را مطالعه کنیم که بتوانیم استفاده درستی را از هود خود داشته باشیم در غیر اینصورت زود خراب می شود. اما برخی از راهکار های ساده می تواند به افزایش طول عمر هود کمک کند که این راهکارها از قبیل:

• فاصله استاندارد بین نصب هود و اجاق گاز

متنوع بودن هود ها باعث می شود که هر کدام با توجه به نوع مربوطه، در فاصله ی مشخص شده با اجاق گاز قرار بگیرد ،که باید از افراد متخصص در این زمینه کمک بخواهیم‌.دمای بالای اجاق گاز ممکن است باعث خرابی قطعات و اجزای هود شود. فاصله ی استاندارد بین اجاق گاز وهود با توجه به نوع آن، بین۵۰ تا۷۰ سانتی متر است.

• تمیز کردن فیلتر های هود

یکی از مهم ترین راه کارهایی که باعث افزایش طول عمر هود می شود، تمیز کردن فیلترهای هود که گرد غبار وچربی به خود جذب کرده، که با استفاده از آب گرم و مواد شوینده مخصوص است که کیفیت بهتری را در مکش هود ایجاد می کند و مانع کوتاه شدن عمر هود می شود.

استفاده از محافظ برای اتصال هود به پریز برق

در نصب هود با استفاده از محافظ برای اتصال به برق کمک چشمگیری به افزایش طول عمر هود می شود. اگر استفاده از هود در پیک ساعت باشد نوسانات و قطع شدن دلایلی هستند که شرایط اتصالی و خراب شدن هود را فراهم می کنند. بهتر است که هر بار پس از استفاده هود را از پریز برق بکشید و احتمال خراب شدن خود به حداقل برسد. این راهکار افزایش طول عمر هود آشپزخانه به شدت مهم است زیرا برق دارای نوسانات زیادی است. تعمیر مایکروویو از خدمات تخصصی مجموعه اطمینان سرویس می باشد.

کنترل خروجی هوا

گاهی به دلیل دقت نکردن به خروجی هود و لانه گذاری پرندگان راه خروجی مسدود می شود که باید حتما خروجی چک شود و در صورت بسته بودن که فشار زیادی را به موتور آن میاورد و موجب سوختگی می شود را باز کرد.

مشکلات و ایرادات متداول در تعمیر هود

در این بخش از مقاله به بررسی ایرادات هود از زبان تعمیر کار با تجربه می پردازیم:

• بروز صدای ناهنجار
• کاهش قدرت مکش
• یکسره شدن هود
• ایرادات دکمه های صفحه نمایش

در صورت استفاده از هود به هر یک از موارد فوق برخوردید از یک تعمیر کار باتجربه و متخصص کمک بخواهید و بجای تعویض آنرا تعمیر کنید. برای ارتباط با بهترین تعمیرکار ها و تعمیر ماکروویو می توانید از اطمینان سرویس کمک بگیرید.

استفاده درست از هود

• به عنوان یکی از مفیدترین و کاربردی ترین هودهای موجود در بازار می توان به هود اخوان اشاره کرد که جهت پاکیزگی محیط ، نظافت و با جذب دود؛ چربی و بو مانع انتشار آن به محیط پیرامون و اجاق گاز می شود.
• اما استفاده صحیح از هود مهم و بسیار ضروری است که به ماندگاری و دوام هود کمک می کند. بهتر است که هر سه ماه یک بار فیلترهایشان را تعویض نماییم که این امر باعث بهبود عملکرد آن می شود
• استفاده صحیح از پنل هود

در صورت عدم رعایت، هود دچار آسیب می شود و باید برای تعمیر آن را به نمایندگی های مرتبت ارسال کنیم. بهتر است که قبل از پخت و پز هود را روشن نموده تا هماهنگی لازم بین محیط، بو ، دود و غذا را کنترل شود و فشار زیادی به دستگاه وارد نشود.

به این نوشته امتیاز دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.