شارژ گاز یخچال و فریزر هر چند سال باید به صورت ضروری تمدید شود

شارژ گاز یخچال و فریزر هر چند سال باید به صورت ضروری تمدید شود

شاید برای شما هم سوال باشد که شارژ گاز یخچال و فریزر هر چند سال باید به صورت ضروری تمدید شود؟ در یخچال و لوازم الکترونیکی مبرد از گاز برای تبادل سرما استفاده می شود. عملکرد گاز در یخچال شباهت زیادی به کولر گازی دارد. شارژ گاز یخچال و فریزر باید حتما توسط تعمیرکاران یخچال و متخصصین انجام شود. به عنوان مثال آسیب دیدن لوله های حمل گاز در یخچال در هنگام شارژ گاز، عملا باعث از کار افتادن کل سیستم سرمای یخچال می شود و یخچال به طور کلی بلا استفاده می شود و گاها هزینه تعمیر لوله های مبرد بسیار بالا است.

دو نمونه از یخچال های پرطرفدار خارجی در ایران سامسونگ و ال جی است در نتیجه عملا شارژ گاز این یخچال و فریزر ها باید توسط نمایندگی ها و تکنسین های این شرکت ها انجام شود. گاز یخچال سیال واسطه ای است که سرما را از اواپراتور جذب می کند و آن را به کندانسور یخچال انتقال می دهد. این عملا باعث حرکت سرما در طول مسیر با استفاده از دو عمل معکوس تبخیر و تقطیر می باشد. در ادامه مطلب نکاتی را در مورد شارژ گاز یخچال و فریزر و زمان تمدید آن با شما در میان خواهیم گذاشت.

مجموعه اطمینان سرویس با بهره گیری از متخصصین مجرب و حرفه ای آماده ارائه خدمات تعمیر مایکروویو٬ تعمیر هود٬ تعمیر اجاق گاز و تعمیر تمام لوازم خانگی در محل شما می باشد.

شارژ گاز یخچال و فریزر هر چند سال باید به صورت ضروری تمدید شود
شارژ گاز یخچال و فریزر هر چند سال باید به صورت ضروری تمدید شود

گاز یخچال و فریزر

عملکرد یخچال بر پایه سیکل برودت انجام می شود. برای انتقال سرما در داخل یک محفظه مانند یخچال با اندازه بزرگ نیاز به واسطه می باشد. این واسطه در یخچال ها معمولا گاز های مانند هلیم و آرگون است . در واقع گاز باعث انتقال سرما از اواپراتور به کندانسور های یخچال است و در صورت خروج گاز از مسیر لوله ها به طور کلی واسطه این دو مسیر از بین می رود در نتیجه عمل مبرد سازی در محفظه انجام نمی شود. در یک سیستم سرد کننده مکانیکی مانند یخچال باید شارژ این گاز و جایگزینی آن  به صورت دوره ای تمدید شود. معمولا مایعاتی  در شارژ گاز یخچال استفاده می شود که به راحتی بتوانند از بخار به مایع و بالعکس تبدیل شوند. زیرا این تغییر حالت در شکل مایعات باعث تغییر حرارت یخچال می شود. تعمیر ماکروویو از خدمات تخصصی مجموعه اطمینان سرویس می باشد در صورت نیاز به خدمات با ما تماس بگیرید.

شارژ گاز یخچال و فریزر هر چند سال باید به صورت ضروری تمدید شود
شارژ گاز یخچال و فریزر هر چند سال باید به صورت ضروری تمدید شود

هزینه شارژ گاز یخچال بستگی به حجم این گاز و نوع گاز استفاده شده در مسیر مبرد سازی دارد. مایعاتی که معمولا از نوع گازهای نجیب هستند به راحتی با مواد دیگر وارد واکنش نمی شوند. این مواد باید دارای نقطه جوش پایینی باشند و قابل انفجار نباشند. همچنین گاز یخچال در صورت نشت به سادگی با استفاده از کف صابون قابل تشخیص است. ترازوی شارژ گاز یخچال به منظور اندازه گیری میزان مورد نیاز گاز استفاده می شود.

شارژ گاز یخچال و فریزر

در شارژ گاز یخچال و فریزر تنها از یک نوع گاز استفاده می شود. تنها تفاوت میزان سرمای ایجاد شده در مسیر فریزر و یخچال است. میزان مبرد سازی در مسیر یخچال کمتر از مسیر فریزر است. همچنین یخ های موجود در فریزر مانع خروج سرما  از محیط بسته می شوند و باعث حبس شدن سرما خواهند شد.  یکی از گاز هایی که در شارژ  گاز یخچال ال جی و سامسونگ استفاده می شود R-600A می باشد. شارژ این گاز دارای قیمت مناسبی است و میزان مبرد سازی آن در لوله های آلومینیومی بالا است.

در اکثر کارخانه های تولید یخچال های صنعتی و کمپرسور ها از این گاز برای شارژ گاز یخچال صنعتی استفاده می شود. استفاده از این گاز حداقل مشکل را  برای روغن کاری سیلندرکمپرسورها ایجاد می کند. در اکثر یخچال ها از جمله یخچال های ژاپنی برای کاهش هزینه انرژی برقی مصرفی و راندمان بالا از گازR-600A استفاده می شود. در شارژ گاز یخچال سامسونگ میزان بالایی از R-600A به صورت ترکیبی  استفاده شده است.  

شارژ گاز یخچال در منزل

 در صورتی که از گاز های غیر قابل انفجار و غیر اشتعال استفاده شود می توان عمل شارژ گاز را در محیط منزل انجام داد. یکی از مشکلاتی که گاز R-600A دارد قابلیت مشتعل شدن این گاز است در نتیجه یخچال هایی که از این گاز استفاده می کنند قابل شارژ در منزل نیستند. این گاز باید با میزان دقیق با استفاده از ترازو در محیط کارگاه های شارژ لوازم الکتریکی انجام شود.

شارژ گاز یخچال و فریزر هر چند سال باید به صورت ضروری تمدید شود

 شارژ گاز یخچال های ساید بای ساید به دلیل بزرگی این یخچال ها بهتر است در محیط خارج از منزل انجام شود. امکان جا به جایی این یخچال ها در محیط آشپزخانه برای شارژ آنها وجود ندارد. وجود هوا و رطوبت در عمل شارژ گاز یخچال اثرات منفی اعمال می کند. در نتیجه باید برای این کار یخچال را به محیطی بدون رطوبت و خشک منتقل کنید. استفاده از بعضی گاز ها مانند گاز R134 در شارژ گاز یخچال که در رده گاز های مخرب گلخانه ای قرار می گیرد در محیط منزل امکان پذیر نمی باشد. نحوه شارژ گاز یخچال ها در برند های مختلف با یکدیگر متفاوت است. در یخچال های داخلی معمولا از گاز های نجیب بیشتری استفاده شده است در نتیجه شارژ گاز یخچال ایرانی با سهولت بیشتری در منزل انجام می شود.

3.4/5 - (5 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.