تعمیر ماشین ظرفشویی

مشکلات شایع در عیب یابی ماشین ظرفشویی

مشکلات شایع در عیب یابی ماشین ظرفشویی

همانطور که میدانید ماشین ظرفشویی امروزه یکی از بهترین و همچنین کارآمدترین وسیله در هر آشپزخانه ای محسوب می شود. چراکه خانم های خانه داری که روزانه مشغله زیادی داشتند و بعداز آشپزی و پخت دیگر علاقه به شستن یک عالمه ظروف کثیف و چرب ندارند و از انجام اینکار فراری هستند! به همین دلیل، داشتن یک ماشین ظرفشویی سالم برای این دسته افراد  آسودگی خاطر و راحتی را برایشان در آشپرخانه به ارمغان می آورد. در این مقاله مطالبی در مورد مشکلات شایع در عیب یابی انواع ماشین ظرفشویی اعم از ال جی، سامسونگ و غیره را با شما مرور خواهیم کرد.

حال تصور کنید که اگر ماشین ظرفشویی دچار مشکل شود چه اتفاقی می افتد؟ ویا اگر مشکلاتی چون : ماند لکه های چربی برروی ظروف، آب کشی و یا خشک نکردن ظروف،و… باشد ، برای فردی که بصورت متدوال از ماشین ظرفشویی استفاده می کند کلافگی و اضافه کاری به بار می آورد. بعضی از مشکلات متداول ماشین های لباسشویی فارغ از نوع و برند آن شامل همه دستگاه ها می شود. تعمیر مایکروویو از خدمات تخصصی مجموعه اطمینان سرویس می باشد در صورت نیاز به خدمات با ما تماس بگیرید.

مجموعه اطمینان سرویس با داشتن کادری مجرب و حرفه ای و متخصصین با تجربه آماده ارائه خدمات تعمیر هود به شما هموطنان گرامی می باشد.

مشکلات شایع در عیب یابی ماشین ظرفشویی
مشکلات شایع در عیب یابی ماشین ظرفشویی

موارد مهم در عیب یابی و رفع مشکل ماشین ظرفشویی

نکته قابل توجه این که : برای سرویس و یا تعمیر ماشین ظرفشویی در برندهای مختلف در زمان بروز مشکلات متداول باید دانش و همچنین تخصص و داشتن ابزارآلات در این رابطه را داشته باشید. در غیر اینصورت حتما برای عیب یابی و رفع مشکل از متخصص این کار کمک بگیرید. به طور کلی در رابطه با  عیب یابی و یا تعمیرات مربوط به ماشین ظرفشویی بسیار حساس می باشد، از همین رو  تنها به متخصصین حرفه ای اعتماد نمایید و از دستکاری های ناشیانه  که ممکن است خسارات جدی را به دستگاه شما وارد کند .درادامه به عیب های ماشین ظرفشویی و دلایل آنها اشاره می کنیم :

مورد اول : مشکل روشن نشدن ماشین ظرفشویی

از جمله مشکلاتی که می تواند برای ماشین ظرفشویی شما افتاق بی افتد روشن نشدن دستگاه می تواند باشد که این دلایل متعددی می تواند داشته باشد،البته که دلیل روشن نشدن ماشین ظرفشویی  ماهیت الکتریکی دارد،بنابراین اشکال می تواند از پریز برق و یا دوشاخه برق دستگاه باشد،.

در این مورد باید از سالم بودن این دو مورد مطمئنی شوید. همچنین از وجود جریان الکتریکی در آنها اطمینان حاصل کنید. البته جعبه تقسیم و فیوزها را نیزمورد بررسی قرار دهید که فعال باشد و به وسیله نواسانات الکتریکی نپریده باشد و درحالت خاموش قرارنگرفته باشد. اگر این موارد رابررسی کردید و هیچ کدام نبود ، دلیل ممکن است از خرابی قفل درب و یا میکروسوئیچ درب باشد. که سبب بسته نشدن آن و در نهایت روشن نشدن دستگاه شده باشد. در صورتی که درب و سیستم قفل هم سالم باشند، مورد دیگری چون : تایمر یا کنترل الکترونیکی ظرفشویی را بررسی کنید. خصوصا اگر موتور پمپ تخلیه ماشین ظرفشویی هم کار نمی کند.

مورد دوم: ایجاد صدای زیاد ماشین ظرفشویی

البته که بسیاری از ماشین های ظرفشویی در زمان کار سر و صدا تولید می کنند. ولی اگر دستگاه شما قبلا  آرامی و صدای بسیار کم عملیات شستشو را انجام می داد. وشما به تازگی متوجه شدید که صدای ماشین ظرفشوییتان شدیدتر و بلندتر شده مطمئن باشید که مشکلی برای دستگاه پیش آمده است. و هرچه سریعتر باید اقدام به رفع مشکل بپردازید. ازجمله دلایل ایجاد سر و صدای زیاد ماشین ظرفشویی :ممکن است از معیوب بودن پمپ باشد و از طرفی از موارد متداول ایجاد سروصدای بلند دستگاه، نچیدن درست ظروف در ماشین ظرفشویی باشد  که موجب برخورد بازوی آبپاش با ظروف و یا سبدها می شود. که البته ممکن است خود بازوهای آبپاش و اسپری کننده های داخل دستگاه هم دچار مشکل شده باشند. و نیاز به تعویض داشته باشد.

مورد سوم: ایجاد بوی بدی در داخل ماشین ظرفشویی

بعضی موقع ممکن است بوی بدی از داخل ماشین ظرفشویی تان احساس کنید که ناخوشایند می باشد. از طرفی هم شما را از شستسوی ظرف هایتان با ماشین ظرفشویی پشیمان می کند. لازم به ذکراست که اگر در بروز این مشکل به این امر رسیدگی نکنید مشکل به مرور زمان تشدید می شود. همچنین بوی تعفن از داخل ظرفشویی تان بلند خواهد شد.

ازجمله دلایل  به وجود آمدن بوی بد در داخل ماشین ظرفشویی، ممکن است از گرفته شدن فیلتر تخلیه به وسیله  پسماندها و ذرات باقیمانده غذایی باشد. که  بعضی موقع این ذرات غذایی در سوراخ های بازوهای آبپاش قرا می گیرد و علاوه بر مسدود شدن آنها، پس از مدتی باعث ایجاد بوی نامطبوع در داخل می شود. درنهایت گفتنی است که عیوب بسیاری وجود دارد که که درنتیجه استفاده متداول از این دستگاه ممکن است بروز کند. به همین منظور شما با مشاهده کوچکترین مشکل می توانید از متخصصین ما در این زمینه کمک بگیرید.

به این نوشته امتیاز دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.