نحوه تعمیر ریموت کنترل تلویزیون

به احتمال زیاد، بسیاری از ما تجربه تعمیر ریموت کنترل تلویزیون را نداریم. اما اغلب با زیر پا ماندن آن مواجه هستیم. یا گاهی از دست کودکان می افتد. جالب است بدانید که اغلب این کنترل ها قابل تعمیر هستند و مشکلات آن ها بسیار جزیی است. البته ارایه یک شیوه برای تعمیر آن ها و به صورت مکتوب می تواند مشکل باشد. اما با توجه به اینکه بیشتر مشکلات مربوط به این ابزار ها ساده بوده و می توان به راحتی برای تعمیر ریموت کنترل تلویزیون اقدام کرد. در این مطلب قصد داریم به نحوه تعمیر ریموت کنترل تلویزیون و مراحل گام به گام آن بپردازیم. پیشنهاد می کنیم مقاله تعمیر تلویزیون را نیز مطالعه کنید.

مدت زمان تخمینی مطالعه: 9 دقیقه

نحوه تعمیر ریموت کنترل تلویزیون

معمولا تعمیر ریموت کنترل تلویزیون میتواند به دلایل مختلفی باشد. در برخی از آن ها دکمه ها کار نمی کنند. گاهی تمام قسمتهای کنترل آسیب دیده است. در بعضی از آن ها محل قرارگیری باطری خراب می باشد. در برخی نیز ممکن است ماد های بین دکمه و سطح دیجیتالی کنترل قرار گرفته باشد. لذا با توجه به اینکه اغلب شما در این مورد تجربه کافی را ندارید، ما سعی میکنیم روش های کلی پیشنهاد دهیم که در بیشتر موارد نتیجه می دهد. فقط توجه داشته باشید که در جریان تعمیر ریموت کنترل تلویزیون نکات ایمنی را به خوبی رعایت کنید و ایجاد شوک الکتریکی بپرهیزید.

نکات کاربردی در مورد نحوه تعمیر ریموت کنترل تلویزیون

آموزش تعمیر کنترل تلویزیون

برای شروع تعمیر ریموت کنترل تلویزیون ابتدا باید باتری های آن را بررسی کنید. و یا باتری های آن را با باتری های جدید جایگزین کنید. اگر مطمین شدید که باتری ها به خوبی کار می کنند باید آنها را امتحان کنید. صحت عملکرد آن ها را با فشار دکمه ها و دیدن آن به کمک دوربین مادون قرمز دوربین های دیجیتال تست کنید. حال اگر این دوربین ها را از فاصله دور نسبت به کنترل بگیرید باید بتوانیم نور قرمز رنگ در قسمت جلوی آن ببینید. اگر در بررسی های خود نمی توانید این نور قرمز رنگ را ببینید، متاسفانه ممکن است کنترل شما از کار افتاده باشد. اما ناامید نشوید و قدم بعدی تعمیر ریموت کنترل تلویزیون را دنبال کنید. تعمیر مایکروویو از خدمات تخصصی مجموعه اطمینان سرویس می باشد در صورت نیاز به خدمات با ما تماس بگیرید.

مجموعه اطمینان سرویس با بهره گیری از متخصصین مجرب و حرفه ای آماده ارائه خدمات تعمیر ماکروفر٬ تعمیر هود٬ تعمیر اجاق گاز و تعمیر تمام لوازم خانگی در محل شما می باشد.

نحوه تعمیر ریموت کنترل تلویزیون - خرابی کنترل تلویزیون - خراب شدن ریموت کنترل تلویزیون
نحوه تعمیر ریموت کنترل تلویزیون

باید ها و نباید ها برای تعمیر ریموت کنترل تلویزیون

برای اطلاع از وضعیت کنترل و بخش های داخلی آن باید پیچ هایی که معمولا در پشت آن ها و در زیر کنترل قرار دارد باز کنید. ممکن است در برخی از آن ها از یک برچسب کاغذی یا پلاستیکی استفاده شده باشد. اگر شما برای تعمیر ریموت کنترل تلویزیون خود می بینید که هیچ گونه پیچی در آن دیده نمی شود، احتمالا آن ها را در زیر برچسب های مخفی کرده اند. یا کلا نگهداری آن ها به کمک اهرم های پلاستیکی صورت گرفته است که با فشار دادن می توانید آن ها را باز کنید. فقط توجه داشته باشید که نحوه باز کردن آن ها را به خوبی درک کنید. از فشار دادن بی خود و شکستن این اهرم ها بپرهیزید.

از آنجایی که در مرحله قبل تعمیر ریموت کنترل تلویزیون از یک دوربین دیجیتال استفاده کردید. بهتر است مجددا به سراغ این دوربین بروید و پس از باز کردن کنترل از قسمت های مختلف آن عکس بگیرید. این کار به شما کمک میکند که محل قرارگیری قسمت های مختلف دستگاه را به خاطر بسپارید. البته اگر چند بار پشت سر هم برای تعمیر ریموت کنترل تلویزیون خود اقدام کرده باشید! مطمئنا نیازی به دوربین دیجیتال نخواهید داشت و محل قرارگیری آن ها را به خاطر دارید.

انواع کنترل

کنترل ها معمولا انواع مختلفی دارند و طراحی صفحه کلید آن ها متفاوت است. اگرچه در بعضی از آن ها از یک رشته های پلاستیکی بین دکمه ها و مادربرد ریموت کنترل استفاده می شود. اما اغلب آن ها به صورت آزاد بوده و باید آن ها را مانند قطعات یک پازل در کنار یکدیگر بچینید. اگر بر روی دکمه ها از اعداد و حروف استفاده شده است، چندان کار سختی نخواهید داشت. می توانید آن ها را با توجه به الگو های مختلف مجددا بچینید. در این قسمت از تعمیر ریموت کنترل تلویزیون به شما توصیه می شود که از یک جعبه پلاستیکی یا یک ظرف کوچک برای نگه داشتن این قطعات استفاده کنید و از این طریق از گم شدن آن ها جلوگیری کنید.

اغلب ریموت کنترل ها ممکن است از دست افراد بر روی زمین بیفتند. یا توسط کودکان کم سن و سال در حالتی قرار گیرند که ارتباط بین باتری و مدار به شکل نا مناسبی برقرار شود. ابتدا این تماس ها و مدار مربوط به مادربرد را در زیر یک نور مناسب و با استفاده از لنز های میکروسکوپی مورد بررسی قرار دهید. تمامی اتصالاتی که قبلا بر روی مدار دستگاه وجود داشت بررسی کنید. نشانه هایی از وجود لایه های خارجی یا هرگونه مشکلی دیگر در مسیر این اتصالات پیدا کنید. باید آن ها را به خوبی بشویید و به حالت اولیه برگردانید.

مجموعه اطمینان سرویس با سابقه و فعالیت فراوان در زمینه تعمیر ماشین لباسشویی و… دارای مجوز از سوی اتحادیه و دارای متخصص تعمیرکار ماشین لباسشویی در تهران و تعمیرکار ماشین لباسشویی در کرج و تکنسین های فنی و متعهد مفتخر است که انواع ماشین های لباسشویی را با گارنتی سرویس خدمات تعمیر و سرویس نماید.

تمیز کردن کنترل

من در اغلب موارد برای تعمیر ریموت کنترل تلویزیون از محلول آب گرم و صابون استفاده میکنم. با استفاده از یک برس یا مسواک معمولی کلیه این اتصالات را خوب میشورم و در نهایت به کمک یک سشوار خشک میکنم. البته توجه داشته باشید که استفاده بیش از حد از آب ممکن است مشکلات شدیدتری برای ریموت کنترل به وجود میآورد و شما نیز باید آن ها را مد نظر قرار دهید.

در مراحل قبلی به شما پیشنهاد شد که یک کاسه کوچک یا شبیه به آن برای نگه داشتن اجزای ریموت کنترل استفاده کنید. حالا سعی کنید که کلیه قطعات را در این قسمت بشویید و سعی کنید آن ها را گم نکنید. اگر یک برس کوچک یا یک مسواک قدیمی در دسترس دارید از آن برای تمیز کردن تمام سوراخ های دکمه ها استفاده کنید. آب گرم همراه با مایع ظرفشویی پیشنهاد خوبی است که می توانید تمامی دکمه ها را با استفاده از آن تمیز کنید. باز هم تاکید میکنم که هنگام تعمیر ریموت کنترل تلویزیون حواستان را به خوبی جمع کنید تا قطعات کوچک کنترل را گم نکنید.

 قسمت‌های را که شسته‌اید خشک کنید

پس از شستن این قسمت ها با استفاده از آب گرم، از یک خشک کننده برای تمامی قطعات کنترل استفاده کنید. سعی کنید که آب همه آن ها را جدا کنید. اگر زمان کافی دارید به آن ها اجازه دهید که در هوای آزاد خشک شود. اما اگر برای تعمیر ریموت کنترل تلویزیون خود عجله دارید، بهتر است با استفاده از یک حوله همه آن ها را خشک کنید. سپس به کمک دستمال کاغذی به تمیز کردن قسمت های مختلف آن ها بپردازید. زیرا ممکن است هنوز هم در آن ها موادی وجود داشته باشد که از ارتباط آن ها با مدار و برد دستگاه جلوگیری کنند.

شاید در جریان تعمیر ریموت کنترل تلویزیون متوجه آسیب بعضی از قسمتها شوید. در این شرایط بهتر است به فکر جایگزین برای آن ها باشید. اگر نتوانید جایگزین خوبی پیدا کنید، باید با استفاده از چسب داغ یا چسب های سریع آن ها را به هم بچسبانید. قسمت های اضافی هر کدام از دکمه ها را جدا کنید. توجه داشته باشید که قرار گرفتن این دکمه ها در محل خود، ممکن است فضای کمی در اختیار داشته باشد. این فضای کم مانع استفاده از حجم زیادی از چسب می شود.

نکته مهم

حتما قبل از از محل قرارگیری قسمت های مختلف کنترل عکس بگیرید. حال بهترین زمان استفاده از آن و به کمک به حل الگو های کنترل می باشد. شاید در روند تعمیر ریموت کنترل تلویزیون متوجه خرابی چراغ ال ای دی نور شوید. در این شرایط می توانید از دستگاه های قدیمی دیگر آن ها را جایگزین کنید. و یا حتی از تعمیرگاه های نزدیک منزل خود استفاده کنید.

 در نهایت با استفاده از دوربین دیجیتال مجدداً روند تعمیر ریموت کنترل تلویزیون را بررسی کنید.

همانطور که تعمیر ریموت کنترل تلویزیون با استفاده از دوربین دیجیتال شروع شد، انت های آن نیز با کمک این دوربین صورت میگیرد و اگر توانسته باشید آن را به شکل مناسبی تعمیر کنید، باید هنگام استفاده از آن و دوربین مادون قرمز، بتوانید چراغ روشن دستگاه کنترل را ببینید. امیدوارم که هنگام استفاده از آن این چراغ روشن شود وگرنه مجبور خواهید بود که یک دستگاه کنترل جدید بخرید.

چه دلایلی می تواند باعث خراب شدن ریموت کنترل تلویزیون شود؟

افتادن کنترل بر روی زمین – ضربه خوردن و آب خوردن از مهمترین دلایل خرابی ریموت کنترل تلویزیون می باشد.

آیا می توان ریموت کنترل تلویزیون را در منزل تعمیر کرد؟

بله با آموزش های تخصصی که در این مقاله عنوان کرده ایم می توانید در منزل به راحتی ریموت کنترل تلویزیون خود را تعمیر کنید. همچنین می توانید برای تعمیر ریموت کنترل تلویزیون خود با شرکت اطمینان سرویس نیز تماس بگیرید تا همکاران ما کار تعمیر را برای شما انجام دهند.

به این نوشته امتیاز دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.