تعمیر کولر گازی

چه زمانی برای تعویض کولر گازی مناسب است؟

چه زمانی برای تعویض کولر گازی مناسب است؟

زمانی که در مورد تعویض کولر گازی صحبت می‌شود، بسیاری از افراد به خاطر قیمت بالا و دردسر آن ترجیح می‌دهند که به همان دستگاه‌های قدیمی بسنده کرده و به این گزینه فکر نکنند اما باید توجه داشت که کلیه وسایل منزل، چه گران و چه ارزان، از یک عمر مفید برخوردارند که تنها در آن محدوده می‌توانند بازدهی مناسبی داشته باشند و اگر از این محدوده خارج شوند، علاوه بر اینکه بازدهی آنها به شکل چشمگیری پایین می‌آید، ممکن است دردسرهایی مانند ایجاد سر و صدا یا موارد دیگر به وجود بیاورند. به همین دلیل معمولاً کارشناسان پیشنهاد می‌کنند که برای تعویض کولر گازی نیز یک زمان مناسب انتخاب کنیم. در این مطلب ما قصد داریم به بررسی تعویض کولر گازی و انتخاب زمان مناسب برای انجام این کار بپردازیم. پس با ما در اطمینان سرویس همراه باشید!  

چه زمانی باید نسبت به تعویض کولر گازی اقدام کرد

کولر گازی یکی از تجهیزات بسیار گران منزل است که نیاز به یک سرمایه بالا دارد. اما اکثر این سیستم‌ها به مدت بیشتر از ده سال نمی‌توانند کار کنند و لازم است که نسبت به تعویض و جایگزینی آنها اقدام کرد. در حالت ایده آل، این دستگاه‌ها باید در مصرف انرژی صرفه جویی کنند و به طور همزمان یک احساس مطلوب و راحت در قسمتهای مختلف منزل ایجاد کنند. در حقیقت این سیستم نه تنها باید بتواند درجه حرارت هوا را در فصل تابستان به اندازه کافی کاهش دهد. باید در زمینه ایجاد فضای مناسب و ساکت در منزل مفید باشد . به همین دلیل در مورد وسایل قدیمی‌تر مسئله تعویض کولر گازی مطرح می‌شود.

چه زمانی برای تعویض کولر گازی مناسب است؟
چه زمانی برای تعویض کولر گازی مناسب است؟

 حتی با نگهداری منظم، ممکن است این دستگاهها به نقطه‌ای برسند که کارایی کافی برای شما نداشته باشند و راحتی و زندگی شما را تحت تأثیر قرار دهند. در حقیقت عواملی که نشان می‌دهند شما باید برای تعویض کولر گازی اقدام کنید، برخی از آنها به صورت ظاهری و برخی نیز به صورت عملکرد دستگاه خود را نشان می‌دهند. افراد عادی در تشخیص نشانه‌های ظاهری مشکلی چندانی ندارند. اما تشخیص مشکلات فنی باید توسط استاد کارهای ماهر صورت گیرد که می‌توانید از گروهی از آنها مانند گروه اطمینان سرویس کمک بگیرید. برخی از نشانه‌هایی که نشان می‌دهند که شما باید برای تعویض کولر گازی اقدام کنید عبارتند از:

سن کولر گازی

متوسط عمر مفید یک دستگاه کولر گازی حدود ۱۰ تا ۱۵ سال است. بنابراین اگر سن دستگاه شما به ده سال یا بالاتر نزدیک شده باشد، باید برای تعویض آن برنامه‌ریزی داشته باشید. یا در صورت بروز مشکل نسبت به تعمیر آنها اقدام کنید. تعویض کولر گازی از این جهت اهمیت دارد که هزینه‌های گرمایش و خنک سازی آنها تقریباً ۴۴ درصد از هزینه‌های کلی وسایل مورد نیاز شما را تشکیل می‌دهد. بنابراین حتی اگر برای تعویض دستگاه خود هزینه بالایی بپردازید، باز هم از لحاظ اقتصادی منطقی بوده و در نهایت می‌تواند به سود شما باشد. تعمیر مایکروویو از خدمات تخصصی مجموعه اطمینان سرویس می باشد در صورت نیاز به خدمات با ما تماس بگیرید.

 خوشبختانه با پیشرفت تکنولوژی و دسترسی به تجهیزات و وسایل جدید، شرایطی پیش آمده است که کولرهای جدید از امکانات بیشتری برخوردار هستند و می‌توانند یک فضای مناسب و راحت ایجاد کنند. از سوی دیگر، جالب است بدانید که شرکت‌های تولید کننده این دستگاه‌ها برای سیستم خنک کننده خود از مواد جدیدی بهره می‌برند. که نسبت به مبردهای مایع کارآمدتر هستند و با محیط زیست نیز سازگار است. بنابراین با تعویض کولر گازی و نصب یک سیستم جدید شما یک بهبود قابل توجه و در کیفیت هوای داخلی منزل خود شاهد خواهید بود که از لحاظ راحتی نیست به سود شما است.

سر و صدا و گرد و غبار بیش از حد

 زمانی که بخواهیم یک کولر گازی را تصور کنیم، یک دستگاه پیشرفته با بازدهی بسیار بالا می‌بینیم که بدون هیچ صدایی هوای داخل خانه را خنک کرده و امکان استراحت بدون دردسر و با خیال راحت را فراهم می‌کند.  ویژگی‌ها را می‌توان خصوصیات یک سیستم خنک کننده مناسب دانست که برای هر منزلی ایده‌آل به نظر می‌رسد. اما در برخی موارد، و به خصوص با افزایش سن کولر گازی، شاهد بروز سر و صدا و گرد و غبار در این دستگاه‌ها هستیم. که می‌توانند هشدار دهنده باشد و باید زمینه را برای تعویض کولر گازی یا مراجعه به تعمیرکار فراهم کنیم. 

 حضور دائم گردوغبار در خانه شما، حتی بعد از مراجعه به تعمیرکار و تمیز کردن کولر گازی، یک نشانه کامل برای نشتی در سیستم لوله کشی آن است.  نشتی باعث کاهش کارآیی سیستم شده و هزینه‌های عملیاتی آن را افزایش می‌دهد. اگر سیستم کولر گازی شما بسیار سر و صدا ایجاد کند و یا در فضای منزل منجر به ایجاد گرد و غبار شود، باید اطمینان داشته باشید که برای تعویض کولر گازی خود را آماده کنید و بودجه خرید آن را در نظر بگیرید. اگرچه ممکن است برخی از افراد نسبت به تعمیر کولر گازی اقدام کنند. اما شدت گرفتن این پدیده شما را مجبور به تعویض آن خواهد کرد.

افزایش هزینه‌های ماهانه انرژی به معنی زمان تعویض کولر گازی

 ممکن است در برخی موارد به طور ناگهانی متوجه شوید که هزینه انرژی ماهانه افزایش غافلگیر کننده‌ای داشته است و برای آن هیچ توجیهی نداشته باشید. این موضوع می‌تواند آغاز دردسر شما باشد. در حقیقت زمانی که هزینه ماهانه شما از حالت معمول، رشد بالاتری داشته باشد، بدین معنی است که یکی از دستگاه‌های شما کارایی نامناسبی داشته و ممکن است گزینه مورد نظر همان کولر گازی باشند. در این حالت، می‌توانید وضعیت کلیه دستگاه‌های برقی منزل خود را بررسی کنید و میزان عملکرد هر کدام را در نظر داشته باشید. اگر به این نتیجه برسید که افزایش هزینه ماهانه انرژی به خاطر عملکرد نامناسب کولر گازی باشد، چاره‌ای جز تعویض کولر گازی نخواهید داشت.

 البته در این مورد می‌توانید به جای تعویض کولر گازی به سراغ تعمیرکارهای حرفه‌ای مانند گروه اطمینان سرویس بروید. اما اگر از این روش نیز نتیجه‌ای نگیرید، مجبور هستید که یک دستگاه جدید بخرید.

مجموعه اطمینان سرویس با سابقه و فعالیت فراوان در زمینه تعمیر ماشین لباسشویی و… دارای مجوز از سوی اتحادیه و دارای متخصص تعمیرکار ماشین لباسشویی در تهران و تعمیرکار ماشین لباسشویی در کرج و تکنسین های فنی و متعهد مفتخر است که انواع ماشین های لباسشویی را با گارنتی سرویس خدمات تعمیر و سرویس نماید.

کاهش میزان خنک کنندگی کولر گازی

اگریک کولر گازی نتواند عملکرد مناسبی انجام دهد، اولین مشخصه‌ای که در آن ظاهر می‌شود این است که میزان خنک کنندگی آن به طرز وحشتناکی کاهش می‌یابد. در حقیقت با توجه به اینکه نقش این وسایل بیشتر به صورت استفاده از رطوبت و تولید هوای خنک است، اگر بین خنک کنندگی آن و رطوبتی که از هوا جذب می‌کند سازگاری مناسبی وجود نداشته باشد، یعنی عملکرد سیستم نامناسب و است و باید برای تعویض کولر گازی برنامه ریزی کنید. 

تعویض کولر گازی یا تعمیر کولر گازی؟

 گران بودن کولر گازی باعث شده است که افراد بسیاری نسبت به گزینه تعویض کولر گازی بی میل باشند و ترجیح بدهند که به سراغ گزینه‌های تعمیر بروند؛ اما واقعاً نمی‌توان بین این دو یک قضاوت مشخص انجام داد؟ آیا فاکتورهای مشخصی وجود دارد که بین تعویض یا تعمیر به سراغ یکی از آنها به رویم؟ متاسفانه خیر! انتخاب بین تعویض یا تعمیر کولر گازی به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد که نمی‌توان آنها را به طور قطعی برای یک وسیله انتخاب کرد.

 گزینه تعویض کولر گازی زمانی مطرح می‌شود که سن دستگاه بسیار بالا باشد و چندین بار تعمیر توسط گروه‌های حرفه‌ای را تجربه کرده باشد. معمولاً دستگاهی که عمر مفید خود را از دست داده باشد، کارکرد آن با سروصدای زیادی همراه است. حتی تعمیرکاران مختلف نیز از پذیرفتن آن امتناع می‌کنند. با توجه به اینکه دستگاه‌های قدیمی از تکنولوژی قدیمی‌تری بهره می‌برند، در این حالت بهتر است از تعویض کولر گازی استفاده کنیم. 

 اما در برخی موارد شاهد هستیم که سن دستگاه چندان بالا نیست. و به خاطر مشکلات فنی و یا استفاده نادرست، دستگاه دچار مشکل شده است. در این حالت، پرداخت هزینه برای تعویض دستگاه غیرمنطقی است و بهتر است ابتدا دستگاه را به یک گروه فنی و تعمیرکار حرفه‌ای نشان دهیم. معمولاً تعمیرکاران حرفه‌ای در مورد استفاده از دستگاه تعمیرکولر گازی پیشنهادهایی می‌دهند. اگر لازم باشد توصیه‌هایی در مورد تعویض آن نیز به شما خواهند داشت. در هر صورت، ما در گروه اطمینان سرویس در کنار شما خواهیم بود و مشکلات سخت افزاری و تعمیراتی دستگاه‌های شما را برطرف خواهیم کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر با همکاران ما در اطمینان سرویس با شماره تماس‌های 02133185045 و 09125135141 در تماس باشید.

به این نوشته امتیاز دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.