انواع هود آشپزخانه و انتخاب نوع مناسب آشپزخانه شما

زندگی آپارتمان نشینی در کنار مزایایی که دارد دارای یک سری معایب نیز می باشد. یکی از این معایب عدم وجود هواکش و پنجره کافی برای خروج دود و بو می باشد. بو و دود غذا نه تنها باعث آزار ساکنین می شود، بلکه ناراحتی همسایه ها را نیز به دنبال دارد. هود آشپزخانه یکی از بهترین ابزاری در آشپزخانه است که برای مکش بو و دود مورد استفاده قرار می گیرد. این وسیله در بالای گاز نصب می شود و شما در هنگام آشپزی می تواند آن را روشن کنید. برای آشنایی بیشتر شما عزیزان با انواع هود آشپزخانه اطمینان سرویس اطلاعات کامل را در اختیارتان قرار خواهد داد. برای انجام تعمیر هود در محل شما٬ با شماره های مندرج در سایت اطمینان سرویس تماس بگیرید.

مدت زمان تخمینی مطالعه: 8 دقیقه

آشنایی با انواع هود

هود آشپزخانه چیست؟

هود آشپزخانه دستگاهی است که در داخل خود قطعاتی مکش وجود دارد و هوای آلوده و بوی غذا را مکش می کند. در واقع شما در زمان آشپزی این هود را روشن می کنید تا هوای خانه سالم باقی بماند. در صورتی که قصد خرید هود برای آشپزخانه خود را دارید باید تمامی موارد را مورد بررسی قرار دهید.

انواع هود آشپزخانه

به طور کلی هودهای آشپزخانه در پنج گروه زیر قرار می گیرد:

هود شومینه ای

هودهای شومینه ای از جنس استیل شیشه و یا تمام استیل می باشد. این هود شکلی شبیه به قیف برعکس داشته و بر روی دیوار نصب می گردد. این هود اغلب در آشپزخانه قرار دارد و به آن هود کلاسیک یا استیل نیز می گویند.

تعمیر انواع هود آشپزخانه - تعمیر هود شومینه ای
تعمیر انواع هود شومینه ای در محل

هود مورب

هود مورب نیز از دیگر انواع هود آشپزخانه است که از ظاهری زیبا و مدرن برخوردار می باشد. نمای بیرونی این هود ترکیبی از شیشه و استیل و یا شیشه ای است ولی از قدرت مکش پایین ترین نسبت به شومینه ای برخوردار می باشد.

تعمیر انواع هود آشپزخانه - تعمیر هود مورب
تعمیر انواع هود مورب در محل

هود جزیره

هود جزیره در واقع همان هود شومینه ای می باشد. با این تفاوت که به جای نصب بر روی دیوار، بر روی سقف نصب می گردد.

تعمیر انواع هود آشپزخانه - تعمیر هود جزیره
تعمیر هود جزیره

هود توکار (هود مخفی)

هود توکار که آن را با نام هود مخفی نیز می شناسند، یکی از مدل های هود است که در بالای گاز و در داخل کابینت قرار می گیرد. این هود مخفی بوده و شما با ورود به آشپزخانه هیچ هودی را مشاهده نخواهید کرد.

تعمیر هود مخفی - تعمیر هود توکار
تعمیر انواع هود مخفی در محل – تعمیر هود توکار

هود آسانسوری

هود آسانسوری نیز نوعی از هودهای توکار و یا مخفی است که با استفاده از دکمه بالا و پایین می شود. این هود بسیار مدرن و پیشرفته است و برای خانه های لوکس مورد استفاده قرار می گیرد.

تعمیر هود آسانسوری
تعمیر هود آسانسوری

نکات خرید هود آشپزخانه

شناخت انواع هود آشپزخانه و انتخاب نوع مناسب آشپزخانه شما در هنگام خرید اهمیت بسیاری دارد. به همین دلیل باید در هنگام خرید نکات زیر را مورد توجه قرار دهید:

میزان فضا: یکی از مهم ترین مواردی که در هنگام خرید هود آشپزخانه باید مورد توجه قرار دهید، فضای موجود در آشپزخانه می باشد. هود باید به اندازه فضای موجود در آشپزخانه شما باشد و در صورتی که فضای کافی در اختیار ندارید بهتر است از نوع مخفی آن استفاده کنید.

میزان مکش: هودها قدرت مکش متفاوتی دارند. بنابراین در صورتی که میزان حجم غذای طبخ شده شما بالا است باید از هودهای پرقدرت استفاده کنید تا بتواند تمامی بو و دودها را مکش کند.

نوع تهویه هود: برخی از هودهای آشپزخانه کانال هایی جهت خارج کردن هوا دارند. همچنین برخی دیگر از هودها نیز هوا را مکش کرده و پس از تصفیه مجدد آن را به محیط برمی گردانند.

سرعت فن هود: سرعت فن هود نیز در هنگام خرید اهمیت بسیاری دارد. بنابراین شما باید با توجه به میزان استفاده خود از هود و میزان طبخ عذا سرعت کارکرد فن هود را تعیین کنید.

سر و صدا: تمامی هودها در هنگام کارکرد سر و صدا تولید می کنند ولی میزان صدای تولید شده بسیار مهم است. صدای کارکرد برخی از هودها باعث آزار شده و آرامش را از شما خواهند گرفت.

مجموعه اطمینان سرویس با بهره گیری از متخصصین مجرب و حرفه ای آماده ارائه خدمات تعمیر ماکروفر و تعمیر مایکروویو٬ تعمیر هود٬ تعمیر اجاق گاز و تعمیر تمام لوازم خانگی در محل شما می باشد.

نصب انواع هود آشپزخانه

هودها بر اساس کارکرد و نحوه تولید نصب خاصی دارند. ولی به طور کلی نصب این دستگاه ساده و آسان بوده و شما تنها با کمی دانش و تخصص در این زمینه می توانید به خوبی این دستگاه را نصب کنید. ولی برای این که عمر هودها افزایش یابد و کارکرد بهتری نیز داشته باشد از نصابان اطمینان سرویس کمک بگیرید. این نصابان در هر ساعت از شبانه روز می توانند بهترین خدمات نصب را به مشتریان ارائه دهند.

خرید انواع هود آشپزخانه

در بالا برخی از نکات حائز اهمیت برای انتخاب نوع هود را مورد بررسی قرار دادیم. حال باید در خصوص اصلی ترین موضوع یعنی برند هود آشپزخانه صحبت کنیم. برندهایی همچون بیمکث، استیل البرز، اخوان و کن از جمله برترین و پرفروش ترین برندهای تولید شده در بازار است که کیفیت آن کاملا تضمین شده می باشد و فروش بالایی را در بازار دارد. جهت راهنمایی بیشتر و خرید بهترین و ماندگارترین هود آشپزخانه با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

قیمت انواع هود آشپزخانه

هودهای آشپزخانه در مدل های مختلفی تولید می شود که هر یک از این مدل ها قابلیت های ویژه ای دارند. همچنین مواردی از جمله قدرت هود، ظاهر آن، جنس بدنه، برند، کیفیت و … قیمت هود را تغییر می دهد. اطمینان سرویس این افتخار را دارد که بهترین و باکیفیت ترین هود آشپزخانه را با مناسب ترین قیمت به مشتریان ارائه کند. جهت اطلاع از قیمت ها تماس حاصل نمایید تا لیست قیمت روز این دستگاه در اختیار شما قرار گیرد.

کدام مدل هود آشپزخانه بهتر است؟

شما با ورود به بازار شاهد تنوع زیادی در طرح و مدل هودهای آشپزخانه خواهید بود. علاوه بر موارد عنوان شده در بالا، شما باید سایر موارد از جمله ظاهر و قابلیت ها را نیز در هنگام خرید مورد توجه قرار دهید. اطمینان سرویس لیستی از بهترین مدل های هود آشپزخانه را در سایت خود گذاشته تا مشتریان به راحتی به این تنوع محصولات دسترسی داشته باشند. شما نیز می توانید با مراجعه به این سایت و مشاهده لیست محصولات، مناسب ترین دستگاه را بر اساس نیاز خود خریداری کنید. جهت سفارش تنها کافیست به صورت اینترنتی سفارش خود را ثبت کرده و یا با شماره های مندرج در سایت تماس بگیرید.

هزینه تعمیر هود چقدر است؟

هزینه تعمیر هود بسته به مدل آن (شومینه ای٬ مخفی یا توکار٬ مورب٬ آسانسوری و یا جزیره ای) و همینطور مشکلی که برای آن ایجاد شده٬ متفاوت است. برای اطلاع از قیمت تعمیر هود با شماره های مندرج در سایت اطمینان سرویس تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.