چگونه دلیل اصلی آبریزش و نشتی ماشین لباسشویی را تشخیص دهیم؟

چگونه دلیل اصلی آبریزش و نشتی ماشین لباسشویی را تشخیص دهیم؟

یکی از بدترین صحنه‌هایی که در طول روز ممکن است با آن مواجه شویم، دیدن جمع شدن کمی آب در زیر ماشین لباسشویی است که ممکن است نشان از آبریزش و نشتی ماشین لباسشویی باشد. البته در برخی موارد، ممکن است به خودمان امیدواری دهیم و تصوراتی در مورد اینکه شاید کسی آب ریخته باشد یا شاید آب باقی مانده ناشی از شستن کف آشپزی خانه باشند، شکل می‌دهیم که ممکن است در نهایت ما را گمراه کند. به هر حال، پیدا کردن نشتی ماشین لباسشویی خبر خوشحال‌کننده‌ای نیست و ممکن است ما را به سراغ یک تعمیرکار بفرستد که هزینه خوشایندی نخواهد داشت.

دلایل آبریزش ماشین لباسشویی

 دلایل مختلفی برای آبریزش و نشتی ماشین لباسشویی وجود دارند که برخی از آنها فنی بوده و برخی نیز به تنظیمات دستگاه برمی‌گردد. در هر صورت رعایت نکات ایمنی و مراقبت در این دستگاه‌ها کمک می‌کند که طول عمر آنها بیشتر باشد. حالا اگر برگردیم به اول بحث و در مورد دلیل اصلی آبریزش و نشتی دستگاه با چالش مواجه شده باشیم، باید چه کار کنیم؟

 ما در گروه اطمینان سرویس قصد داریم، چند روش خوب و مناسب برای تشخیص دلیل اصلی آبریزش و نشتی ماشین لباسشویی را ذکر کنیم و نحوه اجرای هر کدام را شرح دهیم. پس تا انتها با ما همراه باشید!

بررسی دلایل نشتی ماشین لباسشویی:

در ابتدا بهتراست خوشبین باشیم، اگر در قسمت زیر یا پشت ماشین لباسشویی، یک شیر یا اتصالی وجود دارد حتماً آن را بررسی کنید. احتمال دارد که یکی از فرزندان شما یا شخص دیگری به این ابزار دسترسی داشته و آن را دستکاری کرده باشد. از یک حوله استفاده کنید و تمام آب اطراف ماشین لباسشویی را خشک کنید. سپس با تغییر شیر و اتصالات آن مطمئن شوید که نشتی آنها وجود ندارد و از این طریق اولین گام را برای پیدا کردن دلیل نشتی ماشین لباسشویی بردارید. تعمیر مایکروویو از خدمات تخصصی مجموعه اطمینان سرویس می باشد در صورت نیاز به خدمات با ما تماس بگیرید.

چگونه دلیل اصلی آبریزش و نشتی ماشین لباسشویی را تشخیص دهیم؟
چگونه دلیل اصلی آبریزش و نشتی ماشین لباسشویی را تشخیص دهیم؟

تشخیص دلیل اصلی نشتی ماشین لباسشویی

اگر از عملکرد شیرآلات پشتی اطمینان داشتید، یک بار دستگاه را روشن کنید. اجازه دهید که یک چرخه کامل را در شستشوی لباس ها انجام دهد. هنگامی که عمل شستشو توسط ماشین به پایان رسید، قسمت زیر آن را چک کنید. تمام آب‌های احتمالی در زیر آن یا در اطراف آن را خشک کنید.

در گام بعدی از پیدا کردن علت نشتی ماشین لباسشویی مجدداً دستگاه را راه اندازی کنید و یک چرخه کامل شستشو را انجام دهید. تا مطمئن شوید که دستگاه در سرعت های مختلف و در حجم آب مختلف عملکرد مناسبی داشته باشد. از این طریق تعیین کنید که ماشین لباسشویی نشتی دارد یا خیر. اگر در جریان این دو بار شستشو متوجه شدید که ماشین لباسشویی آبریزش ندارد، می‌توانید تصور کنید که حدس شما درست بوده است.

اما…

ولی اگر در این دو مرحله و بعد از اتمام شستشو، مجدداً با جمع شدن آب در زیر ماشین لباسشویی مواجه شدید، هنوز هم باید نسبت به این موضوع خوش‌بین باشید و فرض را بر این موضوع بگیرید که ممکن است در برخی از ابزارها، مانند شلنگ‌ها و اتصالات نشتی کوچکی وجود دارد. بنابر این می‌توانید با ابزارهای مختلفی به بررسی شلنگ ها و محل اتصال شلنگ به شیر اصلی بپردازید و گام دیگر در پیدا کردن نشتی ماشین لباسشویی بردارید.

ماشین لباسشویی دارای دو شلنگ تأمین آب است که به پشت ماشین وصل می‌شوند و باید آنها را بررسی کنید. در وهله اول مطمئن شوید که این شلنگ ها ترک خوردگی نداشته یا پاره نباشند. در ضمن باید اندازه آن‌ها را بررسی کنید و مطمئن شوید که نسبت به حالت استاندارد کوچکتر و تنگ‌تر نباشد. اگر پس از طی این مراحل متوجه شدید که شیلنگ‌ها و واشرهای آنها نشتی دارند، باید تمامی آنها را جایگزین کنید و مجدداً دستگاه را با طی مراحل بالا از لحاظ آبریزش و نشتی ماشین لباسشویی بررسی کنید.

نکات مهم

هنگامی که شلنگ‌های پشتی تأمین آب را بررسی می‌کنید، به احتمال زیاد متوجه حضور یک فیلتر با دانه‌های بسیار ریز شده‌اید که آب ورودی به ماشین لباسشویی را تصفیه می‌کند. اگر این فیلترها دارای کثیفی یا مسدودی باشند، می‌توان آنها را به عنوان یکی از عوامل نشتی ماشین لباسشویی معرفی کرد. فیلترهای شلنگ‌ها را بررسی کنید.

در صورتی که رسوب حجم شده بر روی آنها کم باشد، پس از تمیز کردن، مجدداً آنها را در سر جای خود نصب کنید. اما اگر این فیلترها به شدت گرفته باشند و تأثیر منفی بر روند تأمین عقب دستگاه داشته باشند، باید آنها را به طور کامل تعویض کنید. 

مطمئن شوید که واشرها در محل مناسب و با توجه به سطح مورد نظر قرار گرفته‌اند. برای اینکه مطمئن شوید که در محل مناسب نصب می‌شوند، واشرها را بر روی یک سطح صاف قرار دهید. با فشار شلنگ بر روی آنها، زمینه قرارگیری آنها را در محل مناسب فراهم کنید. اگر از این مرحله نیز موفق خارج شوید و آنها را به درستی ببندید، باید گفت که مشکل نشتی ماشین لباسشویی ممکن است به مسائل دیگری برگردد.

چگونه دلیل اصلی آبریزش و نشتی ماشین لباسشویی را تشخیص دهیم؟

مطمئن شوید که اضافه بار زیادی بر دستگاه تحمیل نکرده‌اید. ماشین‌های لباسشویی به شکلی طراحی شده‌اند که دارای یک ظرفیت مشخص هستند. اگر حجم زیادی از لباس و پتو درون آنها قرار داده شود، ممکن است این اضافه بار را به صورت نشتی ماشین لباسشویی نشان دهند. همیشه سعی کنید که هنگام استفاده از ماشین لباسشویی از مقدار مناسب لباس مطمئن شوید و بیش از حد بر آن، بار تحمیل نکنید. 

هنگام شستن مطمئن شوید که از مواد شوینده اضافی یا سایر مواد افزودنی شیمیایی به صورت اضافه استفاده نکرده‌اید. یا حتی مواد شوینده اشتباه به دستگاه تزریق نکرده باشید. زیرا این کارها نه تنها خطر اشتعال دستگاه را افزایش می‌دهند، ممکن است در نهایت باعث نشتی ماشین لباسشویی شوند. بنابراین قبل از استفاده مطمئن شوید که از مواد شوینده مناسب استفاده کنید. معمولاً شرکت های سازنده این دستگاه‌ها برای استفاده از مواد شوینده و سایر مواد شیمیایی دستورالعمل‌های مشخصی دارند. برای راهنمایی بیشتر می‌توانید به آنها مراجعه کنید. 

هنگام شست و شو از وضعیت شلنگ تخلیه و امن بودن آن برای انجام وظیفه اصلی خود به طور کامل مطمئن شوید و وضعیت آن را بررسی کنید. اگر این شلنگ شل شود، ممکن است نشتی داشته باشد و آب بر روی کف یا زیر ماشین لباسشویی جاری می‌شود. اطمینان حاصل کنید که شیلنگ تخلیه در جریان نشتی ماشین لباسشویی نقشی نداشته باشد و مسدود نباشد.

مجموعه اطمینان سرویس با داشتن کادری مجرب و حرفه ای و متخصصین با تجربه آماده ارائه خدمات به شما هموطنان گرامی می باشد.

بررسی نهایی

بررسی کنید که هنگام نصب، درپوش شلنگ تخلیه را بر داشته باشید. این مشکل در مورد کسانی که خودشان اقدام به نصب ماشین لباسشویی می‌کنند و مهارت خاصی در این کار ندارند، بیشتر دیده می‌شود. شرکت‌های سازنده این دستگاه‌ها برای قسمت تخلیه و برای جلوگیری از ورود گرد و غبار و مواد آلاینده به آنها، از در پوش‌های مخصوصی استفاده می‌کنند که هنگام نصب ماشین لباسشویی باید برداشته شود. بنابر این اگر هنگام بررسی، متوجه شدید که هیچ کدام از موارد بالا عامل اصلی نشتی ماشین لباسشویی نیستند. باید به این مورد چک کنید و حتماً آن را مورد بررسی قرار دهید. 

اگر تمامی مراحل بالا، شلنگ‌ها و قطعات مربوط به آنها، واشرها و سیستم تأمین آب، سیستم تخلیه و درپوش‌های عمر عملکرد عادی خود را داشته باشند، طبیعی است که مشکل نشتی ماشین لباسشویی از جای دیگر نشات می‌گیرد و باید به بررسی بخشهای داخلی آن بپردازید. در بخش داخل ماشین لباسشویی چند شلنگ داخلی برای تخلیه و پر کردن محفظه وجود دارد. که ممکن است ضربه خورده یا آسیب دیده باشند. به همین دلیل برای اطمینان بیشتر این قسمت‌ها را نیز بررسی کنید. 

 اما موردی که می‌تواند نگران کننده باشد این است که در بررسی صورت گرفته از بخش های بالا، عامل اصلی نشتی ماشین لباسشویی پیدا نشود. و مجدد پس از هر بار شستشو شاهد تجمع آب در زیر دستگاه باشیم. اگر با این وضعیت مواجه شدید، لازم است که به گروه‌های تعمیرکار ماهر تماس بگیری. می توانید از آنها بخواهید که وضعیت دستگاه شما را مورد بررسی قرار دهند.

 ما نیز در گروه اطمینان سرویس در کنار شما خواهیم بود و کلیه امورات مربوط به تعمیر و نصب دستگاههای مختلف و لوازم خانگی را انجام خواهیم داد. برای کسب اطلاعات بیشتر با همکاران ما در اطمینان سرویس با شماره تماس‌های 02133185045 و 09125135141 در تماس باشید.

تشخیص دلیل آبریزش ماشین لباسشویی:

قسمت های مکانیکی:

بدنه لباسشویی:
جنس بدنه ماشین لباسشویی اتوماتیک، از نوع ورق فلزی مقاوم میباشد. به منظور افزایش مقاومت در برابر اکسید شدگی و نیز جلوگیری از برق گرفتگی، پس از شستشوی ورق و اضافه نمودن مواد ضد زنگ، در کوره مخصوصی تا دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد حرارت داده می‌شودسپس به وسیله دستگاه الکترو استاتیک به طور یکنواخت رنگ آمیزی می گردد. وظیفه بدنه، نگهداری و محافظت از قسمتهای الکتریکی و مکانیکی ماشین لباسشویی می باشد.

دیگ:

جنس  دیگ معمولاً از استیل، به گزراش ورق سیاه لعاب کاری شده تا در برابر زنگ زدگی مصون بماند. در ماشین های جدید از پلاستیک مقاوم برای ساختن دیگ استفاده می شود. وظیفه دیگ، نگهداری آب می باشد. و همچنین بعضی قطعات ماشین لباسشویی در بدنه آن تعبیه شده اند. که عبارتند از:
– ترموستات
– هیتر
– ورودی آب و مواد شوینده
– مجرای ترموستات
– خروجی آب کثیف به طرف پمپ تخلیه.

قسمتهای الکتریکی:

رابط و دوشاخه:
کابل رابط و دوشاخه لباسشویی ها اکثرا با توان ۲/5  کیلو وات بوده و در حدود ۱۰ آمپر جریان می کشد. درجه کابل رابط با هادی افشان،باید دارای سطح مقطع ۲/5  میلی متر مربع باشد. همچنین باید دارای سیستم ارت نیز باشد همان کابل سه سیم، و به پریز ارت دار وصل شود.

شاید منزل شما به سیم ارت مجهز نباشد. جای نگرانی نیست، خودتان دست بکار شوید. یک رشته سیم افشان ۲.۵  میلی متر مربع را از بدنه فلزی لباسشویی گرفته، سپس به لوله آب فلزی منزل متصل کنید .البته باید تمام لوله کشی منزل بیرون فلزی باشد و هیچ قسمتی از آن وجود دارد لوله ایPVC حتما باید سیم اتصال بدنه دستگاه به چاه ارت وصل شود.
انواع واشرهای آب بندی لباسشویی برای آب بندی قسمت هایی از ماشین لباسشویی، از واشرهای آب بندی که معمولا جنس آنها از لاستیک است استفاده می شود. کاربرد این واژه ها معمولا در قسمت زیر می باشند:
– برای آب بندی المنت
– برای استفاده در قسمت ترموستات غیر قابل تنظیم
– جهت آب بندی پمپ آب
– واشر آب بندی فیلتر
– واشر آب بندی شیلنگ ورودی آب.

ماشین لباسشویی نشت آب دارد:

اگر دستگاه به میزان معینی آبگیری کرده باشد، لاستیک دور در را از نظر نشت آب مورد بررسی قرار دهید. اصولا  در قسمت پایین لاستیک مقداری آب بعد از شستشو باقی میماند. که املاح موجود در آن  سبب خوردندگی لاستیک شده و آن را سوراخ می کند. در صورت مشاهده سوراخ های ریز آن را آپارات کنید. و لاستیک را 180 درجه بچرخانید تا قسمت آپارات شده در بالا قرار گیرد. در صورت عدم رفع عیب آن را تعویض کنید.

به این نوشته امتیاز دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.