دلیل بوی بد ماشین لباسشویی و راهکارهای برطرف کردن بو

دلیل بوی بد ماشین لباسشویی و راهکارهای برطرف کردن بو

معمولا خانواده ها به دنبال راهکار هایی سریع و بدون دردسر میگردند که در کم ترین زمان ممکن نسبت به برطرف کردن بوی دستگاه اقدام کنند. اما موضوعی که اهمیت بیشتری دارد دلیل بوی بد ماشین لباسشویی می باشد. در ادامه دلیل بوی بد ماشین لباسشویی و راهکارهای برطرف کردن بو را با هم بررسی خواهیم کرد.

خوشبختانه ماشین های لباسشویی به دستگاه های همه کاره تبدیل شده اند. خانواده ها از آن ها برای شستن انواع پارچه ها و لباس های پارچه ای استفاده می کنند. این موضوع و این توانایی باعث شده تا سرعت شستشو و همچنین راحتی خانواده ها به شکل بیشتری به چشم می آید. همچنین شاهد تمیزتر شدن فضای منزل باشیم. اما موضوع نگران کننده این است که عدم رعایت برخی از نکات بهداشتی منجر به پدیده بوی بد ماشین لباسشویی خواهد شد. که مشکلات بیشتری را به دنبال خواهد داشت. تعمیر مایکروویو از خدمات تخصصی مجموعه اطمینان سرویس می باشد در صورت نیاز به خدمات با ما تماس بگیرید.

راهکارهایی برای رفع بوی بد ماشین لباسشویی

با توجه به فراگیری موضوع، در این مطلب به دلایل بوی بد ماشین لباسشویی خواهیم پرداخت. و راهکار های مختلفی را برای برطرف کردن آن پیشنهاد میدهیم. این مطلب با اطمینان سرویس همراه باشید! دلیل بوی بد ماشین لباسشویی ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد. که برخی از آن ها مبتدیانه و ساده بوده و برخی نیز ممکن است تبعات بیشتری داشته باشد. به همین دلیل بررسی دستگاه و پیدا کردن دلیل اصلی آن، شما را چند قدم مهم جلو بیندازد. به طور کلی این پدیده بو دادن ماشین لباسشویی که درب آن جلو باشد بیشتر دیده میشود. همین جمله می تواند بسیاری از ابهامات این موضوع را حل کند. در وهله اول، اگر یک ماشین لباسشویی به هوای آزاد دسترسی نداشته باشد و قسمت های داخلی آن خشک نشوند، به مرور زمان مواد آلاینده آن بیشتر خواهد شد و شاهد بوی بد در دستگاه خواهیم بود.

دلیل بوی بد ماشین لباسشویی و راهکارهای برطرف کردن بو
دلیل بوی بد ماشین لباسشویی و راهکارهای برطرف کردن بو

رفع بوی بد ماشین لباسشویی

اما موارد دیگری نیز برای بو دادن ماشین لباسشویی وجود دارد. یکی از این موارد، ورود مواد خارجی به همراه لباس ها و ماندن آن در دستگاه لباسشویی است. با توجه به اینکه طراحی این دستگاه ها به صورتی است که مواد خارجی نمی توانند از آن خارج شوند. اگر مواد فاسد شدنی به همراه لباس وارد آن شوند، به مرور زمان فاسد می شوند.و همین مورد باعث ایجاد بوی بد می شود. استفاده از مواد شوینده نامناسب، بسته شدن فیلتر های دستگاه، عملکرد نامناسب شیلنگ ها و سیستم تخلیه دستگاه و نقص فنی در عملکرد دستگاه مواردی هستند که باعث می شود دستگاه عملکرد طبیعی خود را نداشته و منجر به بو دادن ماشین لباسشویی شوند.

ابتدا به سراغ ماشین لباسشویی خود بروید. همانطور که عنوان شد، بو دادن ماشین لباسشویی ممکن است عوامل مختلفی داشته باشد. که مهم ترین آن ها به خود دستگاه برمیگردد و در نهایت باید تمیز کردن دستگاه را به عنوان اولین وظیفه خود بدانیم. به عنوان مثال، حوله ها و پارچه های کتانی ممکن است بخش هایی داشته باشند. و به مرور زمان جدا شوند و در بخشی از دستگاه باقی بمانند. ماندن این ذرات و تجمع باکتری ها بر روی آن ها بوی بد میشود که به تمامی بخش های دستگاه منتقل میشود. به همین دلیل در گام اول باید به سراغ بخش های مختلف دستگاه برویم. تا جایی که میتوانیم بدون آنکه آن را باز کنیم، قسمت های مختلف آن را بررسی کنیم. اگر ماده اضافی یا فاسدی در آن وجود داشته باشد نسبت به رفع آن اقدام کنیم.

دلیل بوی بد ماشین لباسشویی و راهکارهای برطرف کردن بو
دلیل بوی بد ماشین لباسشویی و راهکارهای برطرف کردن بو

تمیز کردن اجزای ماشین لباسشویی

برداشتن این منشا بسیار مهم است. اما برای جلوگیری از بوی بد ماشین لباسشویی مجددا قسمت های مختلف دستگاه و محل آلودگی را بشوییم. استفاده از سفید کننده، سرکه و نوشابه (هرگز همراه با یکدیگر استفاده نکنید) سفید کننده ها رایج ترین ماده تمیزکننده برای از بین بردن باکتری ها و مواد آلاینده در حال رشد درون ماشین هستند. این مواد شیمیایی از سال ۱۹۹۱ برای تصفیه و حذف مواد بد بو مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین اگر با پدیده بوی بد ماشین لباسشویی مواجه هستید، بهتر است با یک سفید کننده شروع کنید. توجه داشته باشید که مواد سفید کننده ممکن است تبعاتی داشته باشند. از تماس آن ها با پوست و یا استنشاق بخار آن ها جلوگیری کنید.

گزینه دومی که می تواند بو دادن ماشین لباسشویی را برطرف کند، استفاده از سرکه است. که برای نابودی باکتری ها بسیار موثر است. و فضای داخلی آن را به خوبی شستشو میدهد. بنابراین می توانید یک فنجان سرکه سفید را به همراه کمی آب به ماشین لباسشویی اضافه کنید. اجازه دهید تا قسمت های مختلف آن را تمیز کند. توجه کنید که ترکیب کردن مواد سفید کننده و سرکه بسیار خطرناک است. زیرا منجر به تولید گاز های سمی میشود که موجب بیماری و یا حتی تا مرگ استفاده کننده شود.

استفاده از شوینده ها

استفاده از تمیز کننده های مخصوص ماشین لباسشویی در برخی موارد ممکن است با پدید های مواجه شوید که بوی دستگاه بسیار ماندگار بوده و حتی بعد از شستشوی دستگاه، هنوز هم از آن باقی بماند. این موضوع نشان می دهد که منشا اصلی بو دادن ماشین لباسشویی هنوز باقی مانده و شما درک درستی از آن را نداشته اید.خوشبختانه شرکت های سازنده این دستگاه ها برای رفع این مشکل، شوینده های مخصوص این دستگاه های طراحی و ساخته اند که می توانند بو های ماندگار را از بین ببرد.

البته استفاده از این شوینده ها به قوانین و اصول خاصی پایبند است که باید آن ها را رعایت کنید. به فکر تمیز کردن واشر های ماشین لباسشویی باشید. یکی دیگر از قسمت های دستگاه که با پدیده بو دادن ماشین لباسشویی ارتباط مستقیم دارد، واشر های مربوط به اطراف محفظه و همچنین اطراف ورودی و خروجی آب دستگاه است. واشر های محفظه دستگاه به شکلی قرار میگیرند که مانع از خروج آب از اطراف آن شوند. به همین دلیل ممکن است با حجم بسیار زیادی از مواد آلاینده مواجه شوند. طبیعتا اگر حجم مواد آلاینده و باکتری ها بالا باشد، به مرور زمان یک لایه بر سطح این واشر ها تشکیل خواهد شد که منبع خوبی برای تغذیه باکتری ها و قارچ ها به شمار میرود. بنابراین استفاده از تمیز کننده های مخصوص واشر ماشین لباسشویی نیز ایده مناسبی است.

بررسی قسمت های مختلف ماشین لباسشویی

البته واشر های مربوط به سیستم تخلیه نیز در معرض عبور جریان و آب های آلوده قرار دارند. و ممکن است مواد آلاینده بر سطح آن ها تجمع کنند. سخت بودن تمیز کردن این واشر ها و همچنین دسترسی به آن ها مزید بر علت شده است که این واشر ها به عنوان یک منبع اصلی برای بو دادن ماشین لباسشویی به شمار بروند. انتخاب یک ماده شوینده مناسب برای این واشر ها و باز کردن آن ها برای تمیز کردن، پیشنهاد خوبی هستند که می تواند منبع اصلی بوی ماشین لباسشویی را از بین ببرند. برای این کار باید حجم آب ورودی به دستگاه را به حدود ۳ تا 4 برابر افزایش دهید. و مقدار نسبتا زیادی از ماده شوینده واشر های ماشین لباسشویی به آن اضافه کنید.

چرخش مداوم دستگاه به همراه استفاده از آب داغ کمک میکند که کلیه لایه ها و بخش های اضافی تشکیل شده برای واشر ها از بین رفته و منبع اصلی بو دادن ماشین لباسشویی از سطح واشر ها کنده شود. البته بتوانید این واشر ها را جدا کنید، به احتمال زیاد کار شما بسیار آسان تر خواهد شد. مراجعه به یک تعمیرکار نیز می تواند بسیاری از مشکلات شما را برطرف کند.

تعمیرکار  لباسشویی

رفتن به سراغ تعمیرکار برای برطرف کردن بو دادن ماشین لباسشوییاگر بعد از امتحان کردن راهکار های فوق، هنوز هم با مشکل بو دادن ماشین لباسشویی مواجه بودید و از امتحان کردن راهکار های خسته باشید، بهتر است به سراغ یک تعمیرکار مجاز و حرف های بروید. معمولا ماشین های لباسشویی به صورتی هستند که تعمیرکار می تواند آن ها را در منزل باز کند. بنابراین اگر در مورد جابجایی و بردن دستگاه به تعمیرگاه نگران هستید، می توانید با تعمیرکار هایی تماس بگیرید که امکان باز و بسته کردن دستگاه را در محل زندگی شما داشته باشند.

با توجه به اینکه اکثر این تعمیرکاران نسبت به قسمت های مختلف دستگاه آشنایی کافی دارند. در طول روز ممکن است با چندین دستگاه مواجه شوند که بوی بد ماشین لباسشویی در مقابل آن ها کار خاصی نیست. به همین دلیل باید به عملکرد آن ها اطمینان داشته باشید. البته این بدین معنی نیست که کلیه تعمیرکاران میتوانند مشکلات شما را برطرف کنند. تنها کسانی که آموزش های لازم را گذرانده باشند و دارای مجوز قانونی باشند، می توانند شما را از پدیده بو دادن ماشین لباسشویی ر هایی بخشند. ما در اطمینان سرویس به کمک پرسنل آموزش دیده و مجرب خود شرایطی را فراهم آوردهایم که افراد مختلف با وضعیت مالی متفاوت، با خیال راحت لوازم منزل خود را به ما سپرده و پس از تعمیر، یک ماشین با کارایی کامل دریافت می کنند.

دلیل بوی بد ماشین لباسشویی و راهکارهای برطرف کردن بو
دلیل بوی بد ماشین لباسشویی و راهکارهای برطرف کردن بو

مجموعه اطمینان سرویس با سابقه و فعالیت فراوان در زمینه تعمیر ماشین لباسشویی و… دارای مجوز از سوی اتحادیه و دارای متخصص تعمیرکار ماشین لباسشویی در تهران و تعمیرکار ماشین لباسشویی در کرج و تکنسین های فنی و متعهد مفتخر است که انواع ماشین های لباسشویی را با گارنتی سرویس خدمات تعمیر و سرویس نماید.

اجزای کلی ماشین لباسشویی اتوماتیک:

اجزای کلیه ماشین لباسشویی شامل قسمت های مکانیکی و الکتریکی می باشد که عبارتند از:

الف: قسمت های مکانیکی:

1 – بدنه

2 – دیگ

3 – آبکش و سه نظام

4 – بلبرینگ

5 – کاسه نمد

6 – پولی بزرگ (فلکه)

7 – پولی کوچک

8 – تسمه

9 – وزنه ها یا لنگرها

10 – لاستیک دور درب

11 – انواع لرزه گیر (کمک فنر و فنر)

12 – درب، دستگیره و ضامن در

13 – محفظه جاپودری

14 – شیلنگ ورودی

15 – شیلنگ تخلیه

16 – انواع فیلتر و آب بندی آنها

17 – خرطومی دیگ به فیلتر

18 – خرطومی دیگ به زیر جاپوردی

19 – لولای درب

دلیل بوی ماشین لباسشویی و راهکارهای برطرف کردن بو

ب: قسمت های الکتریکی:

20 – کابل رابط

21 – لامپ خبر

22 – المنت (هیتر)

23 – میکرویوییچ در

24 – انواع خازن ها

25 – انواع موتور

26 – تاکوژنراتور

27 – کنترل سرعت موتر های اونیور سال

28 – آزمایش موتور های اونیورسال

29 – هیدروستات

30 – پمپ تخلیه

31 – شیر برقی

32 – برد سرعت

33 – محافظ الکتریکی موتور (اورلود)

34 – مجموعه کلید

35 – موتور تایمر

36 – مجموعه کلید

37 – ترموستات (هیتر استات)

38 – ترمیستور (مقاومت وابسته به حرارت)

دلیل بوی بد ماشین لباسشویی و راهکارهای برطرف کردن بو

انواع ماشین لباسشویی اتوماتیک:

1 – لباسشویی اتوماتیک

2 – لباسشویی تمام اتوماتیک (خشک کن کامل)

در ماشین لباسشویی اتوماتیک از گرم کن حرارتی برای خشک کردن لباس ها استفاده نمی شود. ولی در ماشین های تمام اتوماتیک از سیستم حرارتی برقی برای خشک کردن کامل لباس استفاده میشود.

به این نوشته امتیاز دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.