علت مشکلات رایج ماشین لباسشویی و تعمیر آن پارت سوم

علت مشکلات رایج ماشین لباسشویی و تعمیر آن پارت سوم

در ادامه مطالب پارت اول و پارت دوم، تعدادی دیگر از علت های مشکلات رایج ماشین لباسشویی و تعمیر آن را در پارت سوم مرور میکنیم. با ما همراه باشید.

تعدادی موارد از مشکلات ماشین لباسشویی وجود دارد که می توانند مانع از چرخش صحیح موتور ماشین لباسشویی شوند. متأسفانه ، به منظور رفع عیب یابی مشکل، به احتمال زیاد شما نیاز به باز کردن ماشین دارید.

شماره هفت – چرا موتور نمی چرخد و حرکت نمی‌کند؟

تعدادی موارد از مشکلات ماشین لباسشویی وجود دارد که می توانند مانع از چرخش صحیح موتور ماشین لباسشویی شوند. متأسفانه ، به منظور رفع عیب یابی مشکل، به احتمال زیاد شما نیاز به باز کردن ماشین دارید. ابتدا با رفع مشکلات آسان آن شروع می کنیم .

بارگیری بیش از ظرفیت ماشین

اگر تعداد لباس های زیادی در همان بار اول شسته شوند، ماشین لباسشویی نامتعادل خواهد شد. یعنی یک ماشین دارای بار اضافه نامتعادل می شود و به درستی چرخش نمیکند. این مشکل نیز می تواند رخ دهد اگر لباس به طور مساوی در سبد ماشین توزیع نشود.
اگر این مشکل شماست ، باید بار را در طول چرخه تنظیم کنید تا به تعادل ماشین لباسشویی خود کمک کنید. شما می توانید این کار را با از بیرون آوردن تمام لباس ها و تعویض یکنواخت درون سبد انجام دهید یا به سادگی آنها را درون سبد جابجا کنید تا به طور مساوی توزیع شود.

سوئیچ ها و تنظیمات

به طور معمول سوئیچ درب در داخل کابینه نزدیک قاب قرار گرفته است، و آن را طوری طراحی کرده اند که در هنگام چرخش ماشین اتفاقی برای دست شما نیفتد یعنی آن را در بیرون ماشین لباسشویی قرار داده اند.. سوئیچ معیوب مانع از کار ماشین می شود. اگر سوئیچ بد باشد، نیاز به تعویض دارد. همچنین می توانید تنظیمات را بررسی کنید تا از انتخاب صحیح سوئیچ انتخابگر سرعت اطمینان حاصل کنید. نباید بین سرعتهای مختلف تنظیم شود.

پمپ تخلیه

این امکان وجود دارد که یک شی خارجی در پمپ تخلیه قرار داشته باشد . اگر مشکلی در پمپ تخلیه ماشین لباسشویی شما وجود داشته باشد ، غالباً وقتی صدای ماشین پر از آب باشد، صدای تکان دهنده می شنوید.

موتور

موتور محرک اصلی وظیفه چرخاندن را بر عهده دارد. در ماشین لباسشویی موتور، بطور مستقیم و با استفاده از کلاچ ، چرخش را ایجاد می کند. در قسمت انتقال ماشین، یک چرخ دنده از نوع میل لنگ با میله های اتصال وجود دارد که باعث تحریک موتور و چرخش ماشین می شود.

۱- در برخی ماشین لباسشویی از موتور معکوس برای شستن لباس استفاده می شود. اگر توجه داشته باشید که ماشین شما کاملاً در یک جهت می چرخد ، اما در جهت خلاف آن کارایی نخواهد داشت که شما نیاز به تعویض موتور دارید. بهتر است با یک متخصص تماس بگیرید.

۲- برای اتصال موتور به گیربکس از کوپلر استفاده می شود. با گذشت زمان ، این قسمت پوشیده و نیاز به تعویض دارد.
۳- اگر به مسئله انتقال یا کلاچ مشکوک هستید ، بهتر است با یک متخصص تماس بگیرید. زیرا اینها می توانند مشکلات نسبتاً پیچیده ای داشته باشند.
اطمینان سرویس با کادری مجرب و متخصص تعمیرات تخصصی لوازم خانگی ایرانی و خارجی را در هر نقطه و منطقه از تهران برای شما انجام میدهد. هر زمانی که ماشین لباسشویی شما دچار مشکلات فنی یا خرابی شد با تکنیسین های ما تماس حاصل فرمائید. که در اولین فرصت آماده ارائه خدمات به شما هستند.

علت مشکلات رایج ماشین لباسشویی و تعمیر آن پارت سوم
علت مشکلات رایج ماشین لباسشویی و تعمیر آن پارت سوم

مشکل شماره هشت: نشت آب ماشین لباسشویی

شیلنگ را تخلیه کنید

هنگامی که یک ماشین لباسشویی فقط در چرخه چرخش نشت می کند علت احتمالی شیلنگ تخلیه است .
۱- اتصالات روی شیلنگ را بررسی کنید تا از امنیت آن اطمینان حاصل کنید.
۲- وضعیت شلنگ تخلیه را بررسی کنید ، باید بدون ترک و آسیب باشد.
۳- شلنگ تخلیه را برای هرگونه گرفتگی بررسی کنید. شما فقط ممکن است جوراب گمشده خود را پیدا کنید!
۴- شیلنگ تخلیه را در جایی که به واشر وصل می شود ، بررسی کنید. هیچ ترک و نشتی نباید وجود داشته باشد. در صورت وجود ، ممکن است بتوانید انتهای آن را برش داده و شیلنگ را دوباره ببندید. اگرچه ممکن است بخواهید خرید جدیدی را در نظر بگیرید.

مجموعه اطمینان سرویس با سابقه و فعالیت فراوان در زمینه تعمیر ماشین لباسشویی و… دارای مجوز از سوی اتحادیه و دارای متخصص تعمیرکار ماشین لباسشویی در تهران و تعمیرکار ماشین لباسشویی در کرج و تکنسین های فنی و متعهد مفتخر است که انواع ماشین های لباسشویی را با گارنتی سرویس خدمات تعمیر و سرویس نماید.

شیلنگ را تعمیر کنید

• بررسی کنید که شیلنگها تعمیر خوبی داشته و در جای خود ایمن باشند. با این حال ، آنها نباید بیش از حد سفت شوند.
• هر زمان که این شیلنگ ها برداشته شوند ، باید از واشر لاستیکی جدیدی که در محل قرار می گیرد استفاده شود. اگر از واشر لاستیکی جدید استفاده نشده بود ، مشکل می تواند واشر باشد.

شیر آب ورودی

دریچه آب ورودی برای نشت بررسی کنید. ممکن است باعث ایجاد ذخایر زنگ زدگی یا مواد معدنی در داخل شیر شود ، یا ممکن است معیوب باشد و نیاز به تعویض داشته باشد.

درب جلو

اغلب نشتی در اطراف مهر و موم درب جلو ماشین لباسشویی ایجاد می شود. زیرا این منطقه مشترکی برای ایجاد زنگ زدگی یا آوار است. با گذشت زمان زنگ زدگی به حدی می رسد که نمیتوان درب را به درستی ببندید و آب قادر به بیرون ریختن از ماشین میباشد. به طور کلی می توانید با تمیز کردن مهر و موم این مشکل را حل کنید.

پمپ تخلیه

پمپ های تخلیه دارای مهر و موم بر روی قرقره هستند که به دلیل سایش اغلب نشت می کنند. بسیاری از پمپ ها با یک سوراخ گری طراحی شده اند که به محض شروع به خراب شدن، آب آن از محل خارج می شود. بنابراین ، هر مقدار آب یا سیل در نزدیکی پمپ تخلیه خود پیدا کنید، ممکن است منبع نشت را کشف کرده باشید. پمپ نیاز به بازسازی یا تعویض دارد.

اگر در هنگام شستشوی ماشین لباسشویی، متوجه نشت متناوب شدید ، ممکن است مشکل در مورد مایع سفید کننده باشد. سفید کننده یک ماده شیمیایی کاملاً خورنده است و باعث می شود قطعات پلاستیکی از دستگاه پخش کننده سفید پوسته شود و یا حتی از بین برود. در این صورت نیاز به تعویض دارد.
استفاده از مقادیر زیادی از سفید کننده کلر مایع می تواند باعث زنگ زدگی اجزای استیل ماشین شود. استفاده از سفید کننده اکسیژنب را در نظر بگیرید. این برای شستشوی شما خشن تر نیست ، اگرچه باید توجه داشت که در روشن تر کردن لباس های سفید شما چندان مؤثر نیست.

مهر و موم

مهر و موم اصلی وان در جایی واقع شده است كه وان بیرونی به انتقال آن متصل می شود. اگر شک دارید که این مشکل شماست، معمولاً بهتر است با یک متخصص تماس بگیرید زیرا این می تواند یک کار بسیار دشوار باشد. ممکن است بخواهید در عوض خرید یک ماشین لباسشویی جدید ، آن را تعویض کنید.اطمینان سرویس با کادری مجرب و متخصص تعمیرات تخصصی لوازم خانگی ایرانی و خارجی را در هر نقطه و منطقه از تهران برای شما انجام میدهد. هر زمانی که ماشین لباسشویی شما دچار مشکلاتی فنی یا خرابی شد با تکنیسین های ما تماس حاصل فرمائید که در اولین فرصت آماده ارائه خدمات به شما هستند.

به این نوشته امتیاز دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.