مهمترین مشکلات رایج ماکروفر ها

ماکروفر یکی از وسایلی است که در پخت و پز و تهیه غذا به شما کمک می کند. این وسیله پرکاربرد به مرور و بر اثر عدم رسیدگی ممکن است خراب شده و نیاز به تعمیر ماکروفر پیدا کند. برای رفع مشکل این دستگاه نیاز به شناخت قطعات و نحوه کارکرد آن می باشد. ما در این بخش به بررسی مهم ترین مشکلات رایج ماکروفر ها می پردازیم تا بتوانید به راحتی و بدون پرداخت هزینه بابت تعمیرکار در منزل این دستگاه را تعمیر کنید. با ما همراه باشید.

مدت زمان تخمینی مطالعه: 8 دقیقه

مشکلات رایج ماکروفر ها

چرا ماکروفر جرقه می زند؟

یکی از مهمترین مشکلات رایج که برخی از افراد در ابتدای خرید ماکروفر با آن مواجه می شوند، جرقه زدن ماکروفر است. یکی از دلایل این اتفاق، قرار دادن ظروف فلزی و یا ظروف دور طلایی در ماکروفر می باشد. همان طور که می دانید تنها ظروف چینی و یا شیشه ای را می توان در داخل این دستگاه گذاشت. ولی در صورتی که از ظروف مجاز استفاده کرده اید ولی همچنان ماکروفر شما جرقه می زند، دیود دستگاه را بررسی کنید.

دلیل توقف ماکروفر در حین کار چیست؟

غذا را در داخل ماکروفر گذاشته و دکمه استارت دستگاه را می زنید. دستگاه در حال فعالیت است ولی پس از چند ثانیه مجدد به حالت اولیه خود باز می گردد. در صورت تجربه این مشکل ابتدا سوئیچ درب را مورد بررسی قرار دهید. زیرا این سوئیچ ممکن است بر اثر حرارت بیش از حد شل شده و همین امر باعث اختلال در دستگاه می گردد. همچنین در صورتی که ماکروفر شما لمسی است، اتصالی ضعیف در این صفحه رخ داده است.

چرا سینی زیر ماکروفر نمی چرخد؟

در هنگام استارت خودرو سینی زیر آن شروع به چرخش می کند تا تمام قسمت های غذا به صورت یکسان گرم شود. عدم چرخش این سینی باعث می شود که غذا به خوبی و به صورت یکدست گرم نشود. برای بررسی این مشکل ابتدا سینی را برداشته و زیر آن را تمیز کنید و سپس به صورت صحیح آن را سر جای خود قرار دهید. همچنین در صورتی که ظروف بزرگ است، آن را در ظرف کوچک تر بریزید. اگر همچنان سینی قادر به چرخیدن نباشد، باید لاستیک های زیر آن را تعویض کنید.

دلیل روشن نشدن ماکروفر چیست؟

گاهی ممکن است غذا را در داخل ماکروفر گذاشته و هر چه دکمه ها را می زنید دستگاه کار نمی کند. در این مواقع باید برق دستگاه را چک کنید. بنابراین برق ساختمان و برق ورودی دستگاه را مورد بررسی قرار دهید و در صورتی که اختلالی در آن وجود نداشت، این امکان وجود دارد که برد دستگاه دچار مشکل شده باشد. برای رفع آن باید از یک متخصص کمک بگیرید زیرا برد دستگاه بسیار حساس است و خرابی آن می تواند هزینه بالایی را برای شما به دنبال داشته باشد.

مجموعه اطمینان سرویس با بهره گیری از متخصصین مجرب و حرفه ای آماده ارائه خدمات تعمیر مایکروویو٬ تعمیر هود٬ تعمیر اجاق گاز و تعمیر تمام لوازم خانگی در محل شما می باشد. تعمیر ماکروویو از خدمات تخصصی مجموعه اطمینان سرویس می باشد در صورت نیاز به خدمات با ما تماس بگیرید.

مهمترین مشکلات رایج ماکروفر ها
مهمترین مشکلات رایج ماکروفر ها

دلیل سر و صدای ماکروفر چیست؟

در حالت عادی ماکروفر صدای بسیار ضعیفی دارد. ولی در صورتی که این صدا زیاد شده و به شما آزار برساند، باید سایر قسمت های این دستگاه را بررسی کنید. یکی از دلایل این مشکل عدم چرخش سینی زیر ظرف است. در غیر این صورت شما باید موتور و مگنترون دستگاه را چک کنید. برای چک کردن این قطعه حتما نیاز به یک متخصص می باشد تا به صورت تخصصی این مشکل را رفع کند.

چرا ماکروفر غذا را گرم نمی کند؟

همان طور که می دانید، یکی از اصلی ترین وظایف ماکروفرها گرم کردن غذا است. در صورتی که نتواند به خوبی به این وظیفه عمل کند، دستگاه قابل استفاده نیست. البته این مشکل نگران کننده ای نمی باشد زیرا بسیاری از دستگاه ها با این مشکل درگیر هستند. خرابی قطعه ای به نام مگنترون از جمله عمده دلایل بروز این مشکل است. ماکروفر ها با استفاده از تابش پرتوهای الکترومغناطیسی غذا را گرم می کند. ولی در برخی موارد بالا بودن ولتاژ دیود در روند گرم کردن غذا اختلال ایجاد می کند. برای رفع این مشکل بهتر است با یک متخصص مشورت کنید.

چرا درب ماکروفر بسته نمی شود؟

برای این که ماکروفر کار کرده و غذاها را گرم کند، باید درب این دستگاه بسته شود. خرابی اهرم قفل می تواند به دلایل مختلفی رخ دهد که نعایتا به عدم بسته شدن درب ماکروفر منجر می گردد. برای بررسی این مشکل قاب موجود بر روی درب را بردارید تا بتوانید بر روی اهرم ها تسلط داشته باشید. همچنین شما از طریق تماس با شماره های مندرج در سایت می توانید از روش صحیح باز کردن قاب ماکروفر مطلع شوید.

چرا نمایشگر ماکروفر کار نمی کند؟

تقریبا تمامی ماکروفرهای مدرن دارای نمایشگرهایی دیجیتالی است که اطلاعاتی از قبیل درجه حرارت، زمان باقی مانده و … بر روی آن درج شده است. در صورت خاموش بودن این نمایشگر شما نمی توانید به اطلاعات این دستگاه دسترسی داشته باشید. دلایل متعددی می تواند باعث بروز این مشکل شود که بررسی آن نیاز به تخصص دارد و بهتر است که این کار را به یک متخصص بسپارید.

لامپ ماکروفر سوخته است، دلیل آن چیست؟

هنگامی که شما درب ماکروفر را باز می کنید، چراغ دستگاه روشن شده و تا زمانی که از آن استفاده می نمایید، همچنان این چراغ روشن است. سوختن لامپ می تواند یکی از دلایل اولیه روشن نشدن چراغ ماکروفر باشد، در غیر این صورت شما باید برق دستگاه را نیز مورد بررسی قرار دهید. همچنین بروز مشکل در خازن نیز می توانید عامل بروز این مشکل باشد که نیاز به بررسی بیشتر دارد.

هزینه تعمیر ماکروفر

همان طور که در بالا برخی از مهم ترین مشکلات رایج ماکروفر ها را عنوان کردیم، به این نتیجه می رسیم که دلایل متعددی می تواند بر روی کارکرد ماکروفرها تاثیر بگذارد. بنابراین قیمت تعمیر ماکروفر بر اساس نوع مشکل و نحوه تعمیر آن تعیین می شود. برخی از افراد ناشی به جای تعمیر قطعات ماکروفر آن را تعویض می کنند که این فرایند برای شما بسیار هزینه بر است. اطمینان سرویس دارای نیروهایی تخصصی در زمینه تعمیر ماکروفر است و با استفاده از قطعات اصل و فابریکی مشکل ماکرفر شما را رفع خواهند کرد. جهت نیاز به یک تعمیرکار حرفه ای تماس بگیرید.

به این نوشته امتیاز دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.