تعمیر تلویزیون

یکی از موارد تخصصی مرکز تعمیرات الکترونیکی تعمیر تلویزیون است

یکی از موارد تخصصی مرکز تعمیرات الکترونیکی تعمیر تلویزیون است

از جعبه های جادوی شهر فرهنگ که بگذریم، تاریخچه اولین تلویزیون که به خانه های مردم راه یافت به سال 1947 بازمی گردد. یک شرکت آمریکایی که در زمینه برنامه های رادیو فعال بود، مبلغ 50 میلیون دلار در حوزه طراحی و تولید تلویزیون های الکترونیکی سرمایه گذاری نمود و در اولین گام یک مهندس روسی را به استخدام خود درآورد. یکی از موارد تخصصی مرکز تعمیرات الکترونیکی اطمینان سرویس تعمیر تلویزیون است.

آنها موفق به تولید تلویزیون الکترونیکی شدند و رزولت اولین رییس جمهوری بود که سخنرانی او از تلویزیون پخش شد. سیر تکامل تلویزیون از تلویزیون های رنگی لامپ تصویر دار رو بهبودی گذاشت تا به امروز که شاهد جدیدترین تکنولوژی ها و تلویزیون های هوشمند هستیم. وسایل الکترونیکی همیشه در معرض خرابی قرار دارند و تلویزیون نیز از این قاعده مستثنی نیست. و ممکن است روزی ما هم به تعمیر تلویزیون نیازمند شویم.

تعمیر تلویزیون

یکی از موارد تخصصی مرکز تعمیرات الکترونیکی تعمیر تلویزیون است. افراد متخصص در تعمیر قسمت های مختلف تلویزیون، پس از گذراندن دوره های تخصصی به این امر اهتمام می ورزند. در واحدهای تعمیر تلویزیون، جدیدترین ابزارها و دستگاه های تعمیری فراهم می شود، که مختصصان تعمیر تلویزیون بدون دغدغه، رضایت خاطر کاربران را فراهم سازند.

تعمیر تلویزیون آبخورده

احتمال احیای تلویزیون آبخورده، ارتباط مستقیمی با میزان آب خوردگی آن دارد. اگر چنانچه میزان آب خوردگی آن بالا باشد، احتمال موفقیت تعمیرکار پایین خواهد بود.

اگر کاربر سریعاً پس از آبخوردگی تلویزیون را از برق بکشد و سپس به مرکز تعمیرات تخصصی برای تعمیر ارجاع کند، احتمال موفقیت در تعمیر این تلویزیون بالا خواهد بود. متاسفانه بیشتر کاربران با اهمال کاری و پشت گوش انداختن، تلویزیون را دیر به مرکز تعمیر تلویزیون می سپارند . در این حالت تنها راه احیای دوباره آن، تعویض پنل خواهد بود.

یکی از موارد تخصصی مرکز تعمیرات الکترونیکی تعمیر تلویزیون است
یکی از موارد تخصصی مرکز تعمیرات الکترونیکی تعمیر تلویزیون است

تعمیر تلویزیون؛ پرش تصویر

یکی از آزاردهنده ترین آسیب هایی که ممکن است به تلویزیون برسد؛ پرش تصویر است. در چنین حالتی تصویر به نمایش درآمده شفافیت چندانی ندارد. اختلال در پنل تلویزیون عامل اصلی این پرش تصویر است؛ اما باید در نظر داشت که این مشکل می تواند علل دیگری نیز داشته باشد.

تعمیر تلویزیون؛ مشکلات صدا

بروز ایراد در بخش مین برد تلویزیون می تواند اصلی ترین علت مشکلات صدا در دستگاه باشد. اگر چنانچه امکان تعمیر این بخش از دستگاه میسر نشود، با رضایت کاربر مین برد تعویض خواهد شد. مشکلات مربوط به صدا در تلویزیون اغلب با دستکاری های کوچک مرتفع می گردند و لزوماً نیازی به تعویض مین برد نخواهد بود مگر در موارد خاص که اشاره کردیم. در اخر اگر مشکل حل نشد از یک مرکز تعمیرات الکترونیکی کمک بگیرید.

تعمیر تلویزیون؛ خرابی پاور

خازن های موجود در پاور تلویزیون پس از مدتی که از عمر دستگاه بگذرد، دچار فرسایش می گردند. باید در نظر داشته باشید که در چنین شرایطی کل پاور تعویض می گردد. البته مواردی از خرابی پاور نیز به علت اشکال در ترانزیستور بروز می یابد که تنها با تعویض این قطعه مشکل مرتفع می گردد. پاور دستگاه از سری قطعات قابل بازیابی و قابل تعمیر است، البته توصیه ما تعویض این قطعه می باشد.

تعمیر تلویزیون؛ خرابی مقاومت

مقاومت واحدی از قطعات داخل تلویزیون می باشد که سد راه جریان الکتریکی اضافی است. واحد اندازه گیری مقاومت اهم است. دلایل متفاوتی وجود دارد که منجر به تغییرات اهمی مقاومت می گردد. همچنین این قطعه ممکن نقش خود را در مدار به خوبی ایفا نکند و دچار قطعی شود که در این صورت احتمال خرابی این قطعه وجود دارد.

اگر که مقاومتی در تلویزیون دچار خرابی شده باشد، تنها راه آن تعویض است. البته در تعویض مقاومت باید عدد اهمی آن دقت شود و دقیقا مشابه قطعه خراب جایگزین گردد، اگر که چنین نشود زمینه عبور جریان اضافی به درون برد و آسیب های جدی تر به دستگاه  فراهم خواهد شد.

تعمیر تلویزیون؛ خرابی بک لایت

گاهی اوقات پیش می آید که تلویزیون صدا دارد اما تصویری نمایش نمی دهد؛ اگر چنین حالتی بروز پیدا کند باید توجه خود را به خرابی بک لایت آن معطوف کنیم. باید لامپ های ال ای دی را مورد بررسی قرار دهیم و اگر آسیب دیده باشند، آنها را تعویض نماییم. بک لایت تلویزیون بخش حساسی است و تعمیر آن مستلزم دقت فراوان می باشد به همین دلیل برخی از همکاران در مراکز تخصصی ترجیح می دهند این قطعه را تعویض کنند، اما باید دقت داشت تعویض بک لایت هزینه های هنگفتی بر دوش کاربر تحمیل خواهد نمود. لذا توصیه ما سپردن دستگاه خود به متخصصین کارکشته تعمیر تلویزیون است.

به این نوشته امتیاز دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.