شرکت اطمینان سرویس

12 اشتباه بزرگ در استفاده از ماشین لباسشویی

12 اشتباه بزرگ در استفاده از ماشین لباسشویی

بسیاری از ما سابقه کار با ماشین لباسشویی برای شستن لباس های مختلف داریم و ممکن است هنگام کار با آن ها به چندیدن اشتباه بزرگ و جور واجور دست زده باشیم. نکته مهم در استفاده از ماشین لباسشویی این است که بخشی از کار آن در اختیار ما قرار دارد و بخش اعظم آن به صورت الکترونیکی خارج از کنترل ما انجام می شود. در حقیقت ما اگر بتوانیم قبل از شروع کار، شرایط مناسبی برای استفاده از ماشین لباسشویی فراهم کنیم، و استفاده صحیح از ماشین لباسشویی را یاد بگیریم٬ در انتها میتوانیم انتظار داشته باشیم که دستگاه نیز عملکرد مناسبی از خود نشان دهد.

مدت زمان تخمینی مطالعه: 14 دقیقه

12 اشتباه بزرگ در استفاده از ماشین لباسشویی
استفاده صحیح از ماشین لباسشویی

مجموعه اطمینان سرویس با داشتن کادری مجرب و حرفه ای و متخصصین با تجربه آماده ارائه خدمات به شما هموطنان گرامی می باشد.

در حقیقت انتظار ما از ماشین لباسشویی باید به اندازه ای باشد که ما به آن توجه می کنیم و در استفاده از آن موارد اشتباه و خطا را از عملکرد آن حذف میکنیم. در این مطلب به معرفی ۱۲ اشتباه بزرگ در استفاده از ماشین لباسشویی اشاره میکنیم و اهمیت آن ها را توضیح میدهیم. پس با ما در اطمینان سرویس همراه باشید!

اشتباهات بزرگ در استفاده از ماشین لباسشویی

اشتباه اول: استفاده از حداثر قدرت ماشین لباسشویی باعث تمیز شدن لکه های زیاد نمی شود!

لکه ها معمولا موادی هستند که به روش های خاص و منحصر به فرد برای پاکسازی نیاز دارند. این روند در مورد ماشین لباسشویی نیز صادق است. استفاده از دور تند و شدت بالا نه تنها باعث میشود که وضعیت لکه ها بدتر شود. بلکه ممکن است بر جنس پارچه نیز تاثیر منفی گذاشته و عمر آن را پایین بیاورد. بنابراین بهتر است منشا را بشناسید و حتی الامکان روش های مختلف برای از بین بردن آن را بدانید. انتخاب شیوه مناسب و درست با لکه ها باعث میشود که سریعتر پاک شوند. همچنین مانع از انتقال لکه به سایر لباس های موجود در ماشین لباسشویی شود. تعمیر مایکروویو از خدمات تخصصی مجموعه اطمینان سرویس می باشد در صورت نیاز به خدمات با ما تماس بگیرید.

اشتباه دوم: استفاده بیش از حد از مواد شوینده اشتباه بزرگی است !

استفاده بیش از حد و یکباره از مواد شوینده در ماشین لباسشویی نه تنها باعث تمیز تر شدن آن نمیشود. بلکه ممکن است باقی مانده آن در محل های مانند دور یقه تجمع کرده و زمینه ایجاد باکتری را فراهم آورد. در این مورد توصیه ما این است که نسبت به حالت های قبل تنها نیمی از ماده شوینده را استفاده کنید و اجازه دهید که دستگاه به حالت معمولی خود کار کند، به مرور زمان مقدار آن ها را افزایش دهید تا در مورد تمیز شدن لباس ها نتیجه بگیرید. توجه داشته باشید که اگر آب شهری و آب متصل به ماشین لباسشویی سخت باشد، ممکن است به کمی صابون یا مایع صابون نیاز داشته باشید و در صورت برخورد به چنین مواردی از این گزینه استفاده کنید.

اشتباه سوم: ماشین لباسشویی را بیش از حد پر نکنید!

هنگام استفاده از ماشین های لباسشویی که از بالا باز میشود، در ابتدا باید آن را پر کنید و سپس مایع شوینده را به آن اضافه کنید و در نهایت لباس ها را در آن بندازید. مگر نه؟! خیر! این روش کاملا اشتباه است و ممکن است روند شست و شوی شما را به اشتباه بیاندازد. البته این روش در مورد شوینده ها و سفیدکننده های قدیمی کاربرد داشت. ابتدا دستگاه را به اندازه مورد نیاز پر کنید. و پس از افزودن لباس ها و خیس شدن آنها، اقدام به ریختن مواد شوینده و مواد سفیدکننده کنید. این روش به تمیز شدن بهتر لباس ها کمک میکند.

اشتباه چهارم در استفاده از ماشین لباسشویی: هر پارچه و لباسی برای شستشو با ماشین لباسشویی مناسب نمی باشد!

اگرچه این مورد لزوما یک اشتباه نیست! اما اگر بر روی یک لباس نوشته شده باشد که برای ماشین لباسشویی مناسب نیست، بهتر است از این گزینه شست و شو صرف نظر کنید. این لباس ها عموما از جنس حریر و بیشتر از ابریشم هستند و ممکن است نسبت به سایر لباس ها رنگ پذیری بیشتری داشته باشند. بنابراین بهتر است از انجام این کار صرف نظر کنید. و به توصیه شرکت های سازنده آن ها نیز عمل کنید. پس بهتر است از این شیوه شستشو برای آن ها استفاده نکنید و با همان روشی که با دست استفاده میکردید، بسنده کنید.

اشتباه پنجم: زیپ لباس ها را باز نگذارید!

زیپ لباس برای شستشو بسیار خطرناک هستند و حتی در شستشو که دست دخیل نیست ممکن است برای فرد مشکل ساز شود. بنابراین توصیه ما این است که هنگام شستن چنین لباس هایی، چه با دست و به چه به کمک ماشین لباسشویی بهتر است زیپ آن ها را ببندید خود را از شر دندانه های آن ها رها کنید

اشتباه ششم در استفاده از ماشین لباسشویی: با فشار لباس ها را وارد ماشین لباسشویی نکنید!

اگرچه ممکن است به نظر برسد که قرار دادن لباس ها در زیر فشار زیاد و بالا بردن سرعت دستگاه ممکن است باعث شود که لباس ها سریعتر شسته شود اما فراموش نکنید که عمل اصلی شستن لباس ها توسط ماده شوینده انجام میشود. و باید زمان مشخصی برای تاثیر این ماده بر روی لکه ها و مواد آلاینده اختصاص دهید.

استفاده صحیح از ماشین لباسشویی
استفاده صحیح از ماشین لباسشویی

اشتباه هفتم در استفاده از ماشین لباسشویی: استفاده بیش از حد از مواد سفید کننده

قبل از اینکه بخواهید در ماشین لباسشویی از مواد سفید کننده استفاده کنید، باید به مقدار مورد نیاز و نتیجه نهایی آن نیز فکر کنید. لکه های مختلفی ممکن است بر روی لباس شما به وجود بیاید که بد ترین آن ها لکه های پروتیینی مانند خون و عرق هستند که پاکسازی آن ها با مواد سفیدکننده پیشنهاد نمی شود. در این مورد پیشنهاد ما برای از بین بردن لکه ها استفاده از مواد طبیعی است که میتوانید از چند تکه لیمو و چند دقیقه جوشاندن آن ها استفاده کنید. این موضوع به کاهش کار با ماشین لباسشویی کمک میکند.

اشتباه هشتم: تراز نکردن ماشین لباسشویی

اگر ماشین لباسشویی به شکل مناسبی تراز نشود و بر روی یک سطح صاف قرار داده نشود، ممکن است ضمن آسیب رساندن به کف ساختمان، به اجزا و قسمت های کلیدی آن مانند فنر، یاتاقان و غلطک ها لطمه وارد شود. در ضمن در این حالت سر و صدای دستگاه وحشتناک خواهد بود و ممکن است مجبور شوید که به دنبال راهکار هایی مانند جایگزین کردن دستگاه باشید. برای تنظیم کردن دستگاه میتوانید به سراغ یک تراز معماری معمولی بروید و از چند تکه چوب یا مواد پلاستیکی برای جذب لرزش دستگاه کمک بگیرید.

مجموعه اطمینان سرویس با بهره گیری از متخصصین مجرب و حرفه ای آماده ارائه خدمات تعمیر ماکروفر٬ تعمیر هود٬ تعمیر اجاق گاز و تعمیر تمام لوازم خانگی در محل شما می باشد.

12 اشتباه بزرگ در استفاده از ماشین لباسشویی
نگهداری صحیح از ماشین لباسشویی

اشتباه نهم: اجازه دهید سیستم خنک کننده در فواصل زمانی مختلف استراحت کند !

بعضی از مردم ترجیح میدهند که تمامی کار های شست و شوی خود را با ماشین لباسشویی با فواصل زمانی انجام داده و کار خود را دیرتر به پایان برسانند. اما در واقع انجام شستشوی پشت سرهم در دستگاه و بخش خشک کننده باعث میشود که طول عمر ماشین به طرز چشمگیری افزایش یابد. نبود فاصله بین زمان های شست و شو باعث میشود که گرمای مراحل قبلی در سیستم خنک کننده باقی بماند و دستگاه از این گرما برای خشک کردن لباس های جدید استفاده کرده و از این طریق مصرف انرژی را کاهش دهد.

اشتباه دهم در استفاده از ماشین لباسشویی: تنظیمات قسمت خشک کن را جدی بگیرید !

قسمت خشک کن ماشین لباسشویی با موارد مختلفی سروکار دارند و حتی حرارت در آن ها اهمیت دارد. در ضمن در این قسمت خشک کردن لباس ها با سرعت زیاد و با چرخش بالای دستگاه انجام میشود که به خودی خود میتواند لباس ها را چروک کرده و حتی به آن ها لطمه بزند. بنابراین قبل از شروع کار با دستگاه، بهترین تنظیمات ممکن را برای بخش خشک کن آن در نظر بگیرید. و از این طریق بهترین استفاده ممکن را از آن ببرید. تنظیم مناسب قسمت خشک کن، همچنین به کاهش لرزش دستگاه نیز کمک میکند و حتی میتواند زمان بارگذاری و پایان کار ماشین لباسشویی را تحت تاثیر قرار دهد.

12 اشتباه بزرگ در استفاده از ماشین لباسشویی
استفاده صحیح از ماشین لباسشویی

اشتباه یازدهم: جوراب ها را در بخش های مربوطه قرار دهید!

جوراب ها یکی از خطرناک ترین لباس ها و پوشیدنی هایی هستند که بهتر است برای شستشوی آن ها از ماشین لباسشویی استفاده نشود. اما اگر اصرار دارید که از این گزینه برای جوراب های خود استفاده کنید، توصیه ما این است آن ها را به بخشی از دستگاه وصل کنید که امکان حرکت آن ها به حداقل برسد. حرکت کردن جوراب در داخل ماشین ممکن است تبعات خطرناکی برای آن داشته باشد.

اشتباه دوازدهم: تمیز نکردن بخش خشک کن

بسیاری از مردم احساس می کنند که بعد از شستن لباس ها در ماشین لباسشویی ماده ای از آن ها باقی نمیماند. و مشکلی برای سایر قسمت ها از جمله بخش خشک کن ایجاد نمیشود. اما جالب است بدانید که همراه این لباس ها ممکن است مواد مختلفی وارد بخش خشک کن شود که به مرور زمان آن را مسدود کرده عملکرد دستگاه را تحت تاثیر قرار میدهند. تمیز کردن بخش خشک کن زمان چندانی از شما نمیگیرد. و تنها با یک بار باز کردن دستگاه از قسمت پشت و گرفتن شلنگ بر روی آن میتوانید حجم وسیعی از مواد آلاینده را از روی آن ها پاک کنید.

ماشین لباسشویی اتوماتیک به ماشینی گفته می شود که بعد از قرار دادن لباس ها در داخل آن و ریختن پودر و تنظیم برنامه و راه اندازی، دیگر نیازی به حضور فرد نباشد. زیرا ماشین به طور خودکار لباس ها را می شوید و خشک شده تحویل می دهد. ماشین های لباسشویی اتوماتیک را می توان از نظرشکل ظاهری، به دو گروه تقسیم بندی کرد: الف: ماشین های لباسشویی اتوماتیک در از جلو (با محور افقی) ب: ماشین های لباسشویی اتوماتیک در از بالا (با محور عمودی)

ماشین های لباسشویی اتوماتیک را می توان از نظر نوع عملکرد و ساختار داخلی، به دو گروه تقسیم بندی کرد:

الف: ماشین های لباسشویی اتوماتیک ب: ماشین های لباسشویی تمام اتوماتیک با خشک کن ۱۰۰% (دارای سیستم حرارتی یا سیستم با دور بسیار بالا).

اجزای ماشین لباسشویی اتوماتیک شامل قسمت های مکانیکی و الکتریکی می باشد که عبارتند از:

قسمت های مکانیکی:

  • بدنه لباسشویی
  • دیگ
  • آبکش
  • بلبرینگ
  • کاسه نمد
  • پولی بزرگ (فلکه)
  • پولی کوچک
  • تسمه
  • وزنه ها یا لنگر ها
  • لاستیک دور در
  • انواع لرزه گیر
استفاده صحیح از ماشین لباسشویی

 قسمت های الکتریکی:

  • کابل رابط و دو شاخه
  • لامپ خبر
  • المنت (هیتر)
  • میکرو سوییچ در
  • انواع خازن ها
  • انواع موتور
  • تاکوژنراتور
  • کنترل موتور های اونیورسال
  • آزمایش موتور های اونیور سال
  • هیدروستات
  • پمپ تخلیه
  • شیر برقی
  • برد سرعت
  • محافظ الکتریکی
  • تایمر
  • موتور تایمر
  • مجموعه کلید
  • ترموستات (هیتراستات) 

استفاده صحیح از ماشین لباسشویی

قسمت های مکانیکی:

بدنه لباسشویی:

  جنس بدنه ماشین لباسشویی اتوماتیک، از نوعی ورق فلزی مقاوم می باشد. به منظور افزایش مقاومت در برابر اکسید شدگی و نیز جلوگیری از برق گرفتگی، پس از شستشوی ورق و اضافه نمودن مواد ضد زنگ، درکوره مخصوصی تا دمای 81- درجه سانتیگراد حرارت داده می شود. سپس به وسیله دستگاه الکترواستاتیک به طور یکنواخت رنگ آمیزی می گردد. وظیفه بدنه، نگهداری و محافظت از قسمت های الکتریکی ومکانیکی ماشین لباسشویی می باشد.

دیگ:

جنس دیگ معمولا از استیل، ورق گالوانیزه و یا ورق سیاه لعاب کاری شده است تا در برابر زنگ زدگی مصون بماند. در ماشین های جدید از پلاستیک مقاوم برای ساختن دیگ استفاده می شود. وظیفه دیگ، نگهداری آب می باشد و هم چنین بعضی قطعات ماشین لباسشویی در بدنه آن تعبیه شده اند که عبارتند از: ترموستات، هیتر، مجرای ورودی آب و مواد شوینده، مجرای ترموستات، مجرای خروجی آب کثیف به طرف پمپ تخلیه. 

3 – آبکش: 

آبکش، استوانه ای است مشبک که لباس ها در داخل آن ریخته می شوند و دارای حرکت دورانی است. در داخل آبکش، برآمدگی هایی وجود دارد که برای جلوگیری از سرخوردن لباس ها در هنگام چرخیدن و هم چنین متلاطم کردن آب به کار می روند و در نتیجه لباس ها به طور کامل با آب و مواد شوینده تماس پیدا می کنند. تذکر: نوع دیگری از آبکش لباسشویی که برای ماشین های لباسشویی اتوماتیک در از بالا، مورد استفاده قرار می گیرد مشاهده می کنید. جنس این آبکش از پلی پروپیلن است و در آن هیچ گونه صدمه احتمالی به لباس ها وارد نمی شود. آبکش لباسشویی های در از جلو، دارای دو قسمتمی باشد. الف – بدنه آبکش ب – شفت و سه نظام.

تعمیرات ماشین لباسشویی توسط اطمینان سرویس در چه مناطقی از تهران انجام می شود؟

در تمام نقاط شهر تهران خدمات تعمیر انواع ماشین لباسشویی ٬‌هود ٬‌ماکروفر ٬ اجاق گار و دیگر لوازم خانگی توسط متخصصین اطمینان سرویس انجام می شود.

هزینه تعمیر ماشین لباسشویی چقدر است؟

هزینه تعمیر ماشین های لباسشویی به ایراد و مشکل آن بستگی دارد. همکاران ما ابتدا در محل شما حاضر شده و مشکل ماشین لباسشویی را بررسی می کنند و هزینه تعمیر آن را به اطلاع شما می رسانند و در صورت رضایت شما اقدام به رفع مشکل می نمایند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.