چگونه باید ماشین لباسشویی را تعمیر کرد؟

چگونه باید ماشین لباسشویی را تعمیر کرد؟

تعمیرکار ماشین لباسشویی

تعمیرکار ماشین لباسشویی نیاز به تجربه و مهارت دارد. امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی و روی کار آمدن لباسشویی ها، روش های قدیمی شستشو جای خود را به شیوه های امروزی داده و به همین دلیل خرابی ماشین لباسشویی همواره یکی از دغدغه ها و نگرانی های افتد خرابی می باشد و پیدا کردن تعمیرکار حرفه ای و قابل اعتماد کار راحتی نیست. در ادامه با ما همراه باشید تا بگوییم چگونه باید ماشین لباسشویی را تعمیر کرد.
برای تعمیر ماشین لباسشویی خود بهترین راه سپردن تعمیرات ماشین لباسشویی به افراد متخصص می باشد. زیرا در صوررت سپردن تعمیر به افراد ناشی می تواند باعث آسیب رساندن به دیگر قسمت های لباسشویی و افزایش هزینه های تعمیر شما شوند.

در گذشته تعداد تعمیرکار ماشین لباسشویی زیاد نبود و افراد مجبور بودند برای برطرف کردن کوچک ترین مشکلی ماشین لباسشویی را به محل تعمیر می بردند. ولی امروزه تعمیرات راحت تر بوده و تعمیرکاران به محل مراجعه می کنند. دیگر نیازی به جابجا کردن ماشین لباسشویی نمی باشد. اطمینان سرویس دارای تعمیرکارانی ماهر و باتجربه می باشد. تنها کافیست با این مرکز تماس بگیرید تا ماشین لباسشویی شما را در کوتاه ترین زمان ممکن تعمیر کنند. 

چگونه باید ماشین لباسشویی را تعمیر کرد؟
چگونه باید ماشین لباسشویی را تعمیر کرد؟

مشخصات یک تعمیرکار خوب

یک تعمیرکار خوب باید با تمامی قطعات آشنا بوده و تخصص و تجربه لازم را برای تعمیر صحیح و اصولی داشته باشند.
با توجه به این که ماشین لباسشویی و دیگر لوازم خانه همواره در حال ارتقا می باشد، بک تعمیرکار خوب باید به تمامی تکنولوژی های روز آشنا باشد.
یک تعمیر کار خوب باید وقت شناس باشد و راس ساعت در محل حاضر شود.
مسئولیت پذیری از دیگر ویژگی های یک تعمیرکار خوب می باشد.
از دیگر ویژگی های یک تعمیرکار خوب، خوش قولی است. همچنین باید در ساعت معین، کار را به اتمام برساند.
یک تعمیرکار خوب برای تعمیر لباسشویی از قطعات فابریکی استفاده می کند.

مشکلات متداول ماشین لباسشویی

دلیل تمیز نشستن ماشین لباسشویی چیست؟

تمیز نشدن ماشین لباسشویی از دیگر مشکلاتی است که همواره افراد با آن مواجه می شوند که دلایل متعددی می تواند برای این مشکل وجود داشته باشد. برخی از افراد فکر می کنند که با استفاده زیاد از پودرهای شوینده لباس های تمیزتری خواهند داشت در صورتی که این تفکر کاملا اشتباه بوده و با استفاده بیش از اندازه از پودرهای شوینده باعث می شود که این شوینده ها درون بافت های لباس باقی مانده و مانع از تمیز شدن لباس ها شود. بنابراین همواره توجه کنید که به میزانی استاندارد از پودرهای شوینده برای شستشوی بهتر لباس ها استفاده کنید.

خرابی المنت ها نیز از دیگر دلایلی است که می تواند باعث تمیز نشدن لباس ها شود. المنت ها باعث گرم شدن آب و در نتیجه شستشوی لباس ها با آب گرم می شوند. و این خود تاثیر زیادی بر روی تمیز شدن لباس ها دارد. بنابراین در صورتی که با مشکل تمیز نشدن لباس ها مواجه شدید المنت های لباسشویی را چک کنید.

از دیگر دلایلی که می تواند منجر به شسته نشدن کامل لباس ها شود، نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی می باشد. در نتیجه باید دیگ ماشین لباسشویی خود را همواره مورد بررسی قرار دهید.
از آن جا که ماشین لباسشویی محل قرارگیری لباس های کثیف هستند، باید به صورت دوره ای جرم گیری و ضدعفونی شود. بنابراین باید پس از هر مرتبه شستشوی لباس ها آن را تمیز کنید. همچنین پس از هر بار شستشوی لباس ها باید درون آن مقداری آب بریزید.سپس مقداری مواد ضدعفونی کننده به آن اضافه کنید تا تمامی آلودگی ها از بین برود.

دلیل عدم چرخش ماشین لباسشویی چیست؟

عدم چرخش ماشین لباسشویی به دلایل مختلفی ممکن است پیش بیاید که یکی از این دلایل سیستم قفل درب ماشین لباسشویی می باشد. اگر درب ماشین لباسشویی کامل قفل نشود، دیگ ماشین لباسشویی قادر به چرخیدن نمی باشد.

کوپلینگ موتور باعث اتصال موتور به سیستم انتقال نیروی لباسشویی می باشد. هنگامی که قصد شستشوی لباس هایی مانند پتو که از وزن بالایی برخوردار است را دارید، باید به وزن لباسشویی نیز توجه داشته باشید. زیرا در صورتی که حجم لباس ها بیشتر از وزن مجاز ماشین لباسشویی شما باشد. کوپلینگ از چرخش دیگ لباسشویی جلوگیری می کند. باعث فشار آوردن به لباسشویی و در نتیجه از کار افتادن آن می شود.

همان طور که می دانید تسمه ها باعث چرخش دیگ ماشین لباسشویی می شود. در صورتی که این تسمه ها شل شده و یا از جای خود خارج شده باشد، دیگ ماشین لباسشویی قادر به چرخش نخواهد بود. برای جلوگیری از این مشکل بهتر است لباسشویی خود را به صورت دوره ای بررسی کنید.

مجموعه اطمینان سرویس با سابقه و فعالیت فراوان در زمینه تعمیر ماشین لباسشویی و… دارای مجوز از سوی اتحادیه و دارای متخصص تعمیرکار ماشین لباسشویی در تهران و تعمیرکار ماشین لباسشویی در کرج و تکنسین های فنی و متعهد مفتخر است که انواع ماشین های لباسشویی را با گارنتی سرویس خدمات تعمیر و سرویس نماید.

چرا ماشین لباسشویی دچار سر و صدای ناهنجار شده است؟

در برخی مواقع لباسشویی پس از مدتی کارکرد و به مرور زمان دچار سر و صداهای اضافی و ناهنجار می شود که این صداها می تواند دلایل متعددی داشته باشد. از ساده ترین دلایل سر و صدای زیاد لباسشویی ممکن است به دلیل تراز نبودن محل قرارگیری آن باشد و باید ماشین لباسشویی را بر روی سطحی صاف و بدون شیب قرار دهید.

از دیگر دلایل این سر و صداها احتمالا شل شدن واشر سیستم می باشد. باید سریع بررسی کرده و پیش از ورود خسارت واشر را سفت کنید. بهتر است برای جلوگیری از این مشکل ماشین لباسشویی خود را به صورت دوره ای سرویس کنید.

کهنه و فرسوده شدن یاتاقان های ماشین لباسشویی موجود در زیر دیگ نیز می تواند باعث به وجود آمدن این صداها شود. خرابی بلبرینگ ها می تواند به علت رسوب چربی ها و پودرهای شوینده، در هنگام چرخش ماشین لباسشویی از آن صداهایی ناهنجار بلند می شود.
البته ممکن است که چیزی در جیب شما بوده و به داخل دیگ ماشین لباسشویی شما رفته باشد. و در هنگام خش شدن صدایی ناهنجار و زننده ایجاد می کند. پس پیش از قرار دادن لباس ها در ماشین لباسشویی حتما جیب های آن را خالی کنید.

چگونه باید ماشین لباسشویی را تعمیر کرد؟
چگونه باید ماشین لباسشویی را تعمیر کرد؟

دلیل عدم چرخش درام ماشین لباسشویی چیست؟

از رایج ترین دلیل نچرخیدن درام، قرار دادن حجم زیادی از لباس در ماشین می باشد. میزان حجم لباس های موجود در ماشین لباسشویی، به ظرفیت ماشین لباسشویی بستگی دارد و در صورتی که بیشتر از ظرفیت ماشین لباسشویی خود درون آن لباس جای دهید، درام لباسشویی قادر به چرخش نمی باشد.

علت بوی بد لباس ها پس از شستشو چیست؟

ممکن است برخی اوقات پس از شستن کامل لباس ها متوجه شوید که آن ها بوی بدی گرفته اند. دلیل این مشکل می تواند کپک زدن درزهای ماشین لباسشویی باشد. برای رهایی از این مشکل، درزهای ماشین را از لباسشویی جدا کرده و به صورت دقیق با شوینده بشویید. سپس ماشین را بدون لباس و با آب داغ و مواد شوینده ضدعفونی نمایید.
گاهی کاربران از بوی بد ماشین لباسشویی خود شکایت می کنند و میگویند که با باز کردن درب ماشین لباسشویی با بوی بدی مواجه می شوند. بوی بد به دلیل رسوب چربی ها و آلودگی ها در لباسشویی می باشد. که یکی از دلایل آن ماندن لباس های خیس در ماشین لباسشویی به مدت طولانی می باشد.

شما به راحتی می توانید از شر این بوی بد راحت شوید، برای این کار باید تمامی بخش های ماشین لباسشویی را تمیز کنید. لاستیک دور درب ماشین لباسشویی را با استفاده از یک دستمال آغشته به سرکه و جوش شیرین تمیز کرده و سپس با همین محلول نیز داخل دیگ ماشین لباسشویی را تمیز کنید. 
برای جلوگیری از بوی بد ماشین لباسشویی، به محض تمام شدن مراحل کار لباسشویی، لباس ها را از آن خارج کرده و هر دو ماه یک بار آن را به صورت کامل با محلول شوینده ضدعفونی نمایید.

دلیل مسدود شدن شلنگ تخلیه ماشین لباسشویی چیست؟

یکی از نشانه های مسدود شدن شلنگ تخلیه لباسشویی، خاموش نشدن آب آن می باشد. برای رفع این مشکل آب دستگاه را قطع کرده و سپس شلنگ را بداشته و درون آن را شستشو دهید تا تمیز شود. ابتدا آب را با فشار به داخل شلنگ بفرستید. اگر آب از شلنگ رد نشد به کمک یک سیخ آب را از آن عبور دهید تا راه شلنگ باز شود.

علت نشتی ماشین لباسشویی چیست؟

در صورتی که در ماشین لباسشویی خود آبریزی و نشتی مشاهده کردید، یکی از دلایل آن می تواند سوراخ شدن شلنگ های لباسشویی باشد. بنابراین ابتدا شلنگ های ورودی و خروجی لباسشویی را بررسی کرده و در صورت نشتی آن را تعویض نمایید. در غیر این صورت، درزهای درب لباسشویی را چک کنید. اگر دارای پوسیدگی بود، باید آن را تعویض نمود.

آب موجود در ماشین لباسشویی آب کثیفی بوده که در صورت نشت می تواند مشکلات زیادی را ایجاد کند. بنابراین باید دقت زیادی کنید تا این مشکل برای ماشین لباسشویی شما به وجود نیاید. و در صورت بروز این مشکل، هر چه سریع تر از آن جلوگیری شود. 
ساده ترین دلیل نشت ماشین لباسشویی می تواند خرابی شلنگ تخلیه باشد. بنابراین بهتر است که به صورت دوره ای شلنگ ورودی و تخلیه لباسشویی خود را به صورت مرتب بررسی کرده و در صورت پوسیدگی آن را تعویض نمایید.
سوپاپ ورودی نیز می تواند باعث نشتی شود. بنابراین ابتدا شلنگ تخلیه را بررسی کرده و در صورتی که پوسیدگی نداشت، انتهای آن یک سوپاپ قرار داد ، آن را نیز مورد بررسی قرار دهید تا شل و یا پوسیده نشده باشد. در صورت پوسیدگی پیش از بروز مشکل آن را تعویض نمایید

چراغ لباسشویی روشن شده ولی کار نمی کند، دلیل چیست؟

خرابی موتور تایمر یکی از این دلایل است. بنابراین باید این قطعه تعویض گردد. و در صورتی که موتور تایمر تعویض شده ولی همچنان مشکل پا بر جا بود، این احتمال وجود دارد که چرخ دنده ها خراب شده و نیاز به تعویض دارد.

علت باز و بسته نشدن درب ماشین لباسشویی چیست؟

یکی از دلایل باز و بسته نشدن درب ماشین لباسشویی، فرسوده شدن درزگیرهای ماشین لباسشویی می باشد که باید تعویض گردد تا درب ها به راحتی باز و بسته شوند.

دلیل آبگیری نکردن ماشین لباسشویی چیست؟

گاهی شاید مراحل شستشوی ماشین لباسشویی تمام شده باشد. ولی لباس ها کامل آبگیری نشده باشد، دلیل این امر می تواند خراب شدن تایمر لباسشویی بوده و باید تنظیمات آن را مورد بررسی قرار دهید. خرابی هیدروستات نیز می تواند از دیگر عوامل بروز این مشکل باشد، در نتیجه باید تعویض گردد.

آب درون مخزن لباسشویی گرم نمی شود، علت را بررسی کنید؟

گرم نشدن آب مخزن به دلایل مختلفی می تواند رخ دهد، که از رایج ترین این دلایل، خرابی ترموستات می باشد. بنابراین در صورت مشاهده این مشکل، اولین اقدام بررسی و تعویض ترموستات می باشد. در صورتی که ترموستات مشکلی نداشت، المنت و رابط آن را بررسی کرده و در صورت خرابی آن را تعویض نمایید.

علت لرزش ماشین لباسشویی هنگام چرخش چیست؟

از رایج ترین دلیل لرزش ماشین لباسشویی، تراز نبودن آن می باشد. بنابراین باید ماشین را در مکانی مناسب قرار دهید. خرابی پمپ نیز از دیگر دلایل بروز این مشکل می باشد و با تعمیر پمپ مشکل برطرف می شود.

چرا ماشین لباسشویی بعد از مدتی کارکرد دچار سر و صدا می شود؟

اولین اقدام در هنگام شنیدن صدای ناهنجار لباسشویی، چک کردن حجم لباس ها مطابق با ظرفیت ماشین لباسشویی می باشد. در صورتی که حجم لباس ها به اندازه ظرفیت لباسشویی بود، می تواند دلیل این سر و صدا خرابی پولی های لباسشویی باشد و باید آن را تعویض نمود.

دلیل روشن نشدن ماشین لباسشویی چیست؟

گاهی اوقات پیش می آید که ماشین لباسشویی شما روشن نمی شود که دلایل متعددی برای این مشکل وجود دارد. یکی از دلایل این مشکل می تواند خرابی کلید استارت باشد. بنابراین ابتدا دکمه استارت دستگاه را بررسی کنید و در صورت خرابی آن را تعویض نمایید. خرابی دکمه، خرابی موتور محرک و خرابی برد اصلی می تواند از دیگر دلایل بروز این مشکل شود.

چرا پس از اتمام مراحل شستشو، لک سفیدی بر روی لباس ها باقی مانده است؟

گاهی ممکن است مراحل شستشوی لباسشویی به پایان رسیده ولی همچنان لک سفیدی بر روی لباس ها بر جای مانده است. دلیل این مشکل حتما نباید از لباسشویی بوده و می تواند به علت استفاده از شوینده های نا مرغوب باشد. از دیگر دلایل بروز این مشکل، استفاده زیادی از پودر لباسشویی است. گاهی افراد بر این باورند که با زیاد کردن میزان پودر شوینده، باعث شستشوی بهتر لباس ها می شود، در صورتی که این طور نبوده و باید با توجه به استانداردهای لازم، از پودر شوینده استفاده کنید.

چگونه باید ماشین لباسشویی را تعمیر کرد؟
چگونه باید ماشین لباسشویی را تعمیر کرد؟

بدنه ماشین لباسشویی برق دارد، دلیل آن را بررسی کنید؟

در صورتی که بدنه ماشین لباسشویی شما برق داشته باشد، یکی از دلایل آن، خرابی اتصالات ماشین لباسشویی باشد و باید اتصالات را بررسی کرده و در صورت خرابی آن را تعویض نمایید.

چگونه باید ماشین لباسشویی را تعمیر کرد؟

دلیل عدم کارکرد کلیدهای ماشین لباسشویی چیست؟

از اصلی ترین و رایج ترین دلایل از کار افتادن کلیدهای ماشین لباسشویی، فعال بودن قفل کودک باشد و باید این کلید را غیر فعال نمایید.
شستشوی ماشین لباسشویی به پایان رسیده است و مرحله بعدی شروع نمی شود. علت را بررسی کنید؟
در صورتی که ترموستات دستگاه شما خراب شده باشد، می تواند باعث بروز این مشکل در ماشین لباسشویی شما شود. بنابراین با تعویض ترموستات این مشکل برطرف می شود. سوختن موتور تایمر نیز می تواند بروز این مشکل را در پی داشته باشد.

سوختگی پمپ تخلیه

پمپ تخلیه از اصلی ترین اجزای ماشین لباسشویی می باشد که وظیفه آن تخلیه آب ماشین لباسشویی است. پمپ به دلایل مختلفی می تواند دچار سوختگی شود که بهتر است توسط یک متخصص تعمیر شود.

خرابی برد ماشین لباسشویی

بردها مهم ترین قطعات در ماشین های لباسشویی هستند که وظیفه هدایت کارها را بر عهده دارند. این قطعه به مغز ماشین لباسشویی معروف بوده و دستورات لازم را به تمامی قطعات ماشین لباسشویی ارسال می کند. در صورتی که این قطعه از کار بیفتد در کار تمامی قطعات لباسشویی اختلال ایجاد می شود. در صورت خرابی بردها ماشین لباسشویی قادر به هیچ کاری نمی باشد. توصیه می شود در صورت بروز این مشکل، تعمیر آن را به یک متخصص بسپارید.

خرابی المنت لباسشویی

المنت ها نقش اساسی را در شستشوی لباس ها ایفا می کنند. این قطعه آب را در حین شستشو کنترل می کند تا از درجه حرارت آن مطمیٔن شود. در صورتی که این قطعه خراب شود فرآیند شستشو دچار مشکل می شود. و شستشوی لباس ها به خوبی انجام نمی شود. بنابراین در صورتی که لباس ها کاملا تمیز نمی شود این قطعه را مورد بررسی قرار دهید.

پارگی لاستیک دور درب لباسشویی

درزهای ماشین لباسشویی نوعی عایق صدا بوده و مانع از درز کردن سر و صداهای اضافی به بیرون می شود و در صورت خرابی باعث بروز صداهای ناهنجار در ماشین لباسشویی میگردد. خرابی درزهای ماشین لباسشویی می تواند یکی از دلایل عدم کارکرد ماشین لباسشویی باشد زیرا درب به خوبی چفت نشده و برد فرمان چرخش به ماشین لباسشویی را صادر نمی کند.

نصب ماشین لباسشویی

نصب ماشین لباسشویی مرحله به مرحله بوده و پیش از نصب باید تمامی استانداردهای لازم برای نصب رعایت شود. بنابراین منطقی ترین و درست ترین کار، سپردن نصب به نصابان با تجربه و ماهر است. زیرا این افراد به تمامی قوانین نصب آشنا هستند. و با رعایت آن از مشکلات احتمالی در آینده جلوگیری می نمایند.

سرویس ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی ها بهتر است به صورت دوره ای سرویس شوند. گاهی این امکان وجود دارد که شل شدن یک پیچ منجر به بروز خسارات زیادی به ماشین لباسشویی شما شود. سرویس صحیح و به موقع ماشین لباسشویی از بروز این مشکل جلوگیری می کند. بنابراین برای کاهش هزینه های تعمیر ماشین لباسشویی و کارکرد بهتر آن می بایست آن را حداقل سالی یک مرتبه سرویس نمایید.

هزینه تعمیر ماشین لباسشویی

ماشین های لباسشویی به دلایل مختلفی دچار ایراد می شود و برای برآورد قیمت آن ابتدا باید کارشناس به صورت حضوری ماشین لباسشویی را بررسی کرده و پس از مشاهده دلیل مشکل، قیمت تعمیر ماشین لباسشویی تعیین می شود.

ویژگی تعمیرکار ماشین لباسشویی خوب

یک تعمیرکار خوب با تمامی قطعات ماشین لباسشویی و نحوه کارکرد آن آشنا بوده و در صورت خرابی می توان به راحتی مشکل را شناسایی کند. همچنین باید بداند چگونه باید ماشین لباسشویی را تعمیر کرد؟
تعمیرکاران اطمینان سرویس برای تعمیر ماشین لباسشویی شما اولویت را بر روی تعمیر قطعات قرار داده و در صورتی که قطعه تعمیر نشود، آن را تعویض می کند و با این کار باعث کاهش هزینه های تعمیر شما خواهد شد.

این افراد با جایگزین کردن قطعه خراب شده با قطعه ای اصلی و فابریک باعث افزایش عمر کارکرد دستگاه شما خواهند شد.
از ویژگی های بارز یک تعمیرکار خوب وقت شناسی و خوش قولی می باشد.
یک تعمیرکار خوب و معتمد مسئولیت پذیر بوده و کار خود را تضمین و پشتیبانی می کنند.
این تعمیرکاران تمام سعی خود را می کنند تا باعث کاهش هزینه های تعمیرات ماشین لباسشویی شما شوند

به این نوشته امتیاز دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.