تعمیر هود کن

تعمیر هود کن

هود کن یکی از تجهیزات ضروری برای هر آشپزخانه است. در آشپزخانه خانم های مشغول پختن غذا هستند. با پخته شدن غذا و جوشیدن آب بوی غذا و رطوبت زیادی در محیط آشپزخانه و خانه ایجاد میشود که برای از بین بردن آن بایستی از هود استفاده کنیم. امروزه تقریبا همه خانه ها دارای هودی برای تهویه مناسب هوای خانه و آشپزخانه هستند.
در شرایطی که حدود چند سال از عمر هود آشپزخانه می‌گذرد و مدت زیادی است که دچار خرابی نشده است، حتی نمی‌توانید به تعمیر آن فکر کنید، یکدفعه هود کن شما خراب میشود و نیاز به تعمیر اساسی دارد.

تعمیر هود کن در محل

در این صورت خرید یک هود کن جدید برای آسان تر است. اما اگر دستگاه تازه خریداری کرده اید حتی یک سال از خرید آن نمیگذرد و موتور و فن آن دیگر نمی تواند بخوبی کار کند و از کار میافتد باید چکار کرد؟
اولین قدم این است که علت خرابی هود کن را مشخص کنید و سپس برای تعمیر هود کن خود به یکی از شرکت های تعمیر لوازم خانگی از جمله اطمینان سرویس مراجعه کنید. برخی مواقع مشکلاتی برای هود شما پیش خواهد آمد که برای برطرف کردن آن میبایست به یک تعمیرکار ماهر مراجعه کرد. با ما همراه باشید در ادامه مقاله به برخی از مشکلات احتمالی که شاید به مرور زمان برای هود شما رخ بدهد اشاره میکنیم. جهت آشنایی با نحوه تعمیر هود اخوان ، و… با اطمینان سرویس همراه باشید.

عدم تهویه مناسب هوای محیط آشپزخانه و منزل


زمانی که هود شما هوای محیط را بخوبی گذشته تهویه نمیکند احتمالا مشکل از فیلتر آن باشد. در صورت عدم مناسب تهویه هود بایستی تهویه را تعویض یا تعمیر کنید. شما باید فیلتر هود را حداقل هر ۳ هفته یکبار تمیز کنید. تعویض کامل فیلتر کربن باید هر ۱۲ ماه یکبار یا زمانی که نشانگر روی پانل هشدار میدهد، انجام شود.
ثانیا روشن گذاشتن هود بر روی اجاق گازی که روشن میباشد و چیزی روی آن نباشد ممنوع است. هوای گرم در مدت زمان کوتاهی می تواند به سیستم دستگاه شما آسیب برساند که در آینده باعث مشکلات اساسی خواهد شد و برطرف کردن آن برای شما دشوار خواهد بود.
ثالثاً شما بایستی هود را ۲-۳ دقیقه قبل از شروع پخت پز روشن کنید و ۱۰-۱۵ دقیقه بعد از اتمام پخت پز آنرا خاموش کنید.

تعمیر مایکروویو از خدمات تخصصی مجموعه اطمینان سرویس می باشد در صورت نیاز به خدمات با ما تماس بگیرید.

اتصال باز یا خراب شدن یکی از قطعات الکتریکی آن

عملکرد هود مستلزم یک لرزش ضعیف است که می تواند باعث شکستن یک واحد کنترل (CU) یا جایی در مدار شود. این اتفاق به ندرت رخ میدهد و بیشتر در محصولات چینی اتفاق میافتد. برای تعمیر هود کن خود میتوانید آنرا به تکنیسین های شرکت اطمینان سرویس بسپارید.

نصب نادرست هود کن

یکی دیگر از عواملی که باعث کار نکردن هود میشود، نصب نادرست آن خواهد بود. با نصب نادرست دستگاه باعث کم شدن عمر مفید آن شود. در هنگام نصب هود فاصله آن تا اجاق گازی باید حداقل ۷۵ سانتی متر باشد و از اجاق برقی کمتر از ۶۵ سانتی متر باشد. با رعایت این قوانین ساده در هنگام نصب هود، عمر آن طولانی تر خواهد بود.

تعمیر هود کن
تعمیر هود کن

نحوه عیب یابی و تعمیر هود کن

در ادامه مقاله رایج ترین مشکلات مربوط به هود آشپزخانه را تجزیه و تحلیل خواهیم کرد.

چراغ هود کن روشن نمی شود

بدون شک این مشکل حاد نیست، با این حال نوسانت مربوط به برق می تواند باعث این مشکل شود.
اگر نور صفحه نمایشگر هود کافی نمیباشد، می توانید از نکات زیر استفاده کنید.

  • هود را روشن کنید و مطمئن شوید که فن کار می کند.
  • لامپ ها را بررسی کنید. معمولاً برای برطرف کردن این مشکل کافی است یک لامپ نو را جایگزین لامپ های سوخته کنید که می توان آن را در فروشگاه تجهیزات الکتریکی خریداری کرد.
  • با این حال، برخی مواقع مشکل از دکمه پاور است، در این صورت، قابلیت سرویس دهی آن باید توسط یک تعمیرکار ماهر و خبره بررسی شود و در صورت لزوم، یک دستگاه جدیدی را جایگزین آن کنید. برای تعمیر هود کن خود میتوانید آنرا به تکنیسین های شرکت اطمینان سرویس بسپارید.

تهویه نامناسب هوای محیط پیرامون


در این حالت بوها به طور غیر مؤثری به بیرون رانده نمیشوند و رطوبت روی پنجره ها و سایر وسائل آشپزخانه ایجاد می شود. دلیل آن، به طور کلی، ممکن است وضعیت تهویه ناکافی در خانه و مشکل از خود دستگاه باشد.
برای تعیین علت، از روشی که در زیر توضیح داده شده است استفاده کنید.
• میزان آلودگی فیلتر هود را بررسی کنید. در صورت لزوم فیلتر کربن را عوض کرده و یا آنرا بخوبی تمییر کنید.
ا آسیب به پرهای فن می تواند عاملی باشد که دستگاه هود به اندازه کافی هوای محیط را تهویه نمی‌کند. در این صورت جدا کردن فیلتر و تعویض قطعه خراب شده الزامی است.

در سیستم الکترونیکی هود مشکلی وجود دارد

روشن نشدن چراغ و موتور هود نشان دهند وضعیت نامطلوب است. در چنین اپیزودهایی برای تعمیر دستگاه خود بایستی سریعا با تعمیرکاران خبره و متخصص تماس بگیرید. چون داشتن دانش اولیه در مهندسی برق و داشتن حداق تجربه تعمیر وسایل برقی ضروری است.
• اگر می بینید که فیوز هود خراب شده است، باید آن را با یک فیوز جدید تعویض کنید.
• تست ولتاژ ثابت در خروجی با یک فازمتر. بررسی روشن شدن خودکار تابلو برق، یکپارچگی قطعات و کابل ها خانه. اگر همه چیز بخوبی کار میکرد، پس باید قطعات سیستم الکترونیکی خود هود را بررسی کرد.
• تست کل مدار الکتریکی خانه. سیم پیچ های موتور را بررسی کنید. اگر خرابی در مدار الکتریکی پیدا شد، بهتر است تعمیر آنرا به متخصصان شرکت اطمینان سرویس بسپارید.

صدا کردن فن

افزایش سطح سر و صدا اغلب نتیجه مونتاژ بی کیفیت است که نمونه ی آن محصولات ارزان قیمت چینی است. در این مورد، تنها تعویض دستگاه چاره کار خواهد بود. صاحبان دستگاه های باکیفیت اغلب از خود می پرسند که چگونه سطح نویز را در حین کار دستگاه کاهش دهند.


در هنگام صدا دادن فن این تکنیک ها را برای برطرف کردن آن امتحان کنید

  • از نصب صحیح دستگاه به دیوار آشپزخانه اطمینان حاصل کنید. شکاف کوچکی می تواند باعث سر و صدا در هنگام روشن شدن آن شود. برای از بین بردن این مشکل، لازم است که اجزای اتصالات مربوط به هود را سفت کنید.
  • کانال دستگاه را بررسی کنید، اغلب آلودگی آن باعث افزایش سطح سر و صدای موتور الکتریکی می شود.
  • برای تعمیر هود کن خود میتوانید آنرا به تکنیسین های شرکت اطمینان سرویس بسپارید.
تعمیر هود فلومی چگونه انجام میگرد؟

تعمیر هود فلومی، همیشه خرابی یکی از وسائل برقی خانه باعث مشکلاتی برای شما خواهد شد. هود هم یکی از وسائل برقی است که در صورت تمیز نکردن آن دچار خرابی می‌شود و نیاز به تعمیر دارد. برای تعمیر هود فلومی می‌توانید روی تکنیسین‌های شرکت اطمینان سرویس حساب باز کنید. در ادامه مقاله قصد داریم که نکاتی را در مورد نحوه تمیز کردن هواکش هود را بیان کنیم.

تعمیر هود اخوان در اطمینان سرویس

هود یکی از وسائل ضروری در هر آشپزخانه و خانه است که برای تهویه مناسب هوای خانه بسیار کاربردی است. شما زمانی که در آشپزخانه مشغول پخت پز میشوید بوی غذاهای سرخ شدنی همانند: پیاز داغ و سیر داغ همه محیط خانه رو فرا میگیره که باعث آزار و اذیت اهالی خانه خواهد شد. بهترین وسیله برای از بین بردن بوهای ناشی از سرخ شدن مواد غذایی، استفاده از هود می باشد.

به این نوشته امتیاز دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.